НА ДОПОМОГУ ПРАКТИКАМ — VІ МІЖНАРОДНИЙ КОНГРЕС ЗІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ПСИХОЛОГІЇ «ОСОБЛИВІ ДІТИ»: ОСВІТА І СОЦІАЛІЗАЦІЯ»


  • Леся Іванівна ПРОХОРЕНКО Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-5037-0550
  • Наталія Іванівна ЯРМОЛА Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-9374-5543
Ключові слова: Національна академія педагогічних наук України, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, конгрес, освіта, діти з особливими освітніми потребами

Анотація

Стисло окреслено основні напрями в освіті осіб з особливими потребами, щоб привернути увагу освітян і науковців до тих проблем, які виникають і потребують вирішення, перспектив, які вбачаються у майбутньому. Наголошено, що серед основних напрямів залучення осіб з особливими потребами до загальноосвітнього простору України є організація інклюзивного навчання. У загальному баченні, інклюзивна парадигма передбачає надання підтримки особам з особливими потребами, яка може впроваджуватися у різних формах підтримки: технічна (забезпечення відповідного обладнання, завдяки чому людина з обмеженими можливостями здатна жити більш незалежним життям), психолого-педагогічна (освітні послуги, психологічна допомога, підтримка, та ін.), соціальна (соціальна адаптація осіб з особливими потребами у тому оточенні, в якому вони перебувають та ін.), науково-методична (розроблення наукового, навчально-методичного забезпечення освіти осіб з особливими потребами на основі законодавчих нормативно-правових актів) тощо.

Окреслено основні проблеми, які виникли в умовах онлайн-навчання. У професійній спільноті приділяється увага питанням дистанційної освіти дітей з особливими освітніми потребами, зокрема, питанню організації онлайн-навчання дітей з особливими потребами.

На розв’язання цих питань й були спрямовані практичні заходи Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України для педагогів, психологів, батьків. Зокрема, окреслено ключові рекомендації та перелік ресурсів щодо організації онлайн-навчання дітей з особливими потребами різних нозологій.

Список використаних джерел

Інститут спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. (2020, 1 жовтня). VІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Особливі діти»: освіта і соціалізація». Пленарне засідання [Відео]. YouTube. https://youtu.be/DBUqTjOmMqE

Інститут спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. (n.d.). Головна. http://ispukr.org.ua/


Переглядів анотації: 24
Завантажень PDF: 11
Опубліковано
2020-10-30
Як цитувати
ПРОХОРЕНКО, Л. І., & ЯРМОЛА, Н. І. (2020). НА ДОПОМОГУ ПРАКТИКАМ — VІ МІЖНАРОДНИЙ КОНГРЕС ЗІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ПСИХОЛОГІЇ «ОСОБЛИВІ ДІТИ»: ОСВІТА І СОЦІАЛІЗАЦІЯ». Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-3-2
Розділ
Події

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають