ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ВИКЛАДАЧІВ УНІВЕРСИТЕТУ ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ СОЦІОГУМАНІТАРНОГО ПРОФІЛЮ (НА ПРИКЛАДІ СТАЖУВАННЯ В ІНСТИТУТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ НАПН УКРАЇНИ)
Анотація
У статті висвітлено роль стажування науково-педагогічних працівників у підвищенні якості професійної підготовки магістрів соціогуманітарного профілю. Соціальна робота розглядається насамперед як чинник соціального розвитку громади, а не тільки як спосіб надання соціальних послуг. Така особливість знайшла відображення в освітній програмі підготовки магістрів соціальної роботи в Херсонському державному університеті. Розвиток викладацької майстерності, оновлення змістової та джерельної баз навчально-методичних матеріалів освітніх компонент розглядаються як чинники підвищення якості вищої освіти. Виділено три основні аспекти стажування як рушійної сили професійного розвитку викладачів: науковий, науково-педагогічний, прогностичний. Розкрито можливості оновлення змісту й методичного забезпечення освітніх компонент освітньої програми «Соціальна робота» другого (магістерського) освітнього рівня спеціальності «231 Соціальна робота». Продемонстровано прикладне значення сучасних досліджень, що їх здійснюють науковці Інституту вищої освіти НАПН України. Окреслено перспективи розвитку співпраці закладів вищої освіти і наукових установ.
Завантаження
Список використаних джерел
АрміяInform. (2022, 16 травня). Звернення Президента України Володимира Зеленського до американських студентів під час онлайн-спілкування з університетською спільнотою США. https://bit.ly/3lvZoFN
Базелюк, О., Вітренко, Ю., Воробйова, О., Ворона, В., Дебич, М., Паламарчук, О., Слюсаренко, О., & Таланова, Ж. (2021). Теоретичні основи політики та механізмів забезпечення ефективності освітньої діяльності в університетах у контексті євроінтеграції : препринт (аналітичні матеріали) (Ж. Таланова, ред.). Інститут вищої освіти НАПН України. https://doi.org/10.31874/978-617-7644-54-4-2021
Верховна Рада України. (2009, 8 липня). Всесвітня конференція з вищої освіти — 2009: «Нова динаміка вищої освіти і науки для соціальної зміни і розвитку» : комюніке. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/952_011
Власова, І., Калашнікова, С., Оржель, О., Рябченко, В., Трима, К., & Червона, Л. (2021). Теоретичні основи реалізації соціальної відповідальності університетів : препринт (аналітичні матеріали) (С. Калашнікова, О. Оржель, ред.). Інститут вищої освіти НАПН України. https://doi.org/10.31874/978-617-7644-52-0-2021
Драч, І., Калашнікова, С., Паламарчук, О., Рябченко, В., & Червона, Л. (2020). Механізми реалізації ефективного врядування в університетах України в умовах євроінтеграції : колективна монографія (С. Калашнікова, ред.). Інститут вищої освіти НАПН України. https://doi.org/10.31874/978-617-7486-37-3-2020
Друкер, П.Ф. (2004). Задачи менеджмента в XXI веке. Пер. с англ. Издательский дом «Вильямс».
Жабенко, О., Муромець, В., Регейло, І., Скиба, Ю., Чорнойван, Г., & Ярошенко, О. (2020). Теоретичні основи розвитку науково-педагогічного потенціалу університетів України у контексті розширення інституційної автономії : препринт (аналітичні матеріали) (І частина) (Ю. Скиба, ред.). Інститут вищої освіти НАПН України. https://doi.org/10.31874/978-617-7486-40-3-2020
Зінченко, В., Базелюк, Н., Бойченко, М., Горбунова, Л., Курбатов, С., Мєлков, Ю., & Шипко, О. (2020). Стратегії вищої освіти в умовах інтернаціоналізації для стійкого розвитку суспільства : монографія (В. Зінченко, ред.). Інститут вищої освіти НАПН України. https://doi.org/10.31874/978-617-7486-36-6-2020
Інститут вищої освіти НАПН України. (2018, 6 серпня). Профіль організації. https://ihed.org.ua/about
Луговий, В., & Таланова, Ж. (2018). Сучасне розуміння якості вищої освіти: національна система забезпечення якості відповідно до принципів європейського простору вищої освіти : презентація. https://bit.ly/3YXT493
Луговий, В., Драч, І., Петроє, О., Зінченко, В., Мєлков, Ю., Жиляєв, І., Регейло, І., Базелюк, Н., & Камишин, В. (2021). Теоретичні основи підвищення дослідницької спроможності університетів України в контексті імплементації концепції «Відкрита наука» : препринт (аналітичні матеріали) (В. Луговий, О. Петроє, ред.). Інститут вищої освіти НАПН України. https://doi.org/10.31874/978-617-7644-53-7-2021
Towards knowledge societies : UNESCO world report. (2005). UNESCO Publishing. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000141843

- PDF Article
Переглядів анотації: 22 Завантажень PDF: 29

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.