ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ УЧНІВ, БАТЬКІВ І ВЧИТЕЛІВ ПРО ОСВІТНІ ПРОБЛЕМИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
Наукова доповідь на засіданні Президії НАПН України 19 травня 2022 р.
Анотація
Повномасштабне військове вторгнення Російської Федерації в Україну 24 лютого 2022 р. призвело до численних людських жертв, величезних руйнувань, економічних втрат, а також стало причиною низки гострих викликів для учнів, їхніх батьків і вчителів. Зокрема, це налагодження доступу здобувачів освіти до освітнього процесу у час активних бойових дій на території України, переведення закладів освіти в режим дистанційного і змішаного навчання, призупинення в окремих випадках освітнього процесу, організація надання освітніх послуг дітям з числа тимчасово переміщених осіб тощо. Окремі з нагальних проблем частково або повністю унормовані актами й рекомендаціями МОН України, утім, значна частина ще потребує вирішення. Обговорюються результати опитування Інституту обдарованої дитини НАПН України щодо визначення факторів впливу війни на систему загальної середньої освіти, проведеного у березні й травні 2022 р. серед педагогічної спільноти, здобувачів освіти й батьків, у якому загалом узяли участь понад 15 тис. осіб з усіх регіонів країни. З’ясовано особливості освітнього процесу у закладах освіти в усіх регіонах країни через один та через два місяці після запровадження воєнного стану. Описано емоційні переживання здобувачів освіти, педагогічних працівників та батьків через один та через два місяці після повномасштабного військового вторгнення. Уточнено актуальні потреби учасників освітнього процесу щодо організації навчання. З’ясовано, що для третини опитаних потенційно є затребуваною професійна психологічна підтримка. Зафіксовано зазначені респондентами феномени, що можуть бути проявом впливу травматичних подій: проблеми в міжособистісній взаємодії; труднощі емоційної регуляції; поведінкові та фізіологічні прояви. Описано погляди учасників освітнього процесу на розвиток системи освіти в Україні в умовах воєнного стану. Представлено рекомендації для подальшої ефективної роботи з цільовими аудиторіями.
Завантаження
Список використаних джерел
Мельник, М.Ю. (2022). Освіта в умовах воєнного стану: результати опитування. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4130
Міністерство освіти і науки України. (2022a). Інтерактивна мапа зруйнованих і пошкоджених закладів освіти. https://saveschools.in.ua
Міністерство освіти і науки України. (2022b, 25 лютого). Сергій Шкарлет: всім закладам освіти рекомендовано припинити освітній процес. https://bit.ly/3whvWF9
Міністерство освіти і науки України. (2022c, 1 квітня). Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року. https://bit.ly/38cRU4p
Міністерство освіти і науки України. (2022d, 25 квітня). Cергій Шкарлет розповів про початок сьомого тижня навчання в умовах воєнного стану. https://bit.ly/3ysw6w5
Слюсаревський, М.М. (2022). Соціально-психологічний стан українського суспільства в умовах повномасштабного російського вторгнення: нагальні виклики і відповіді : науково-аналітична доповідь. Київ: Інститут соціальної та політичної психології НАПН України. https://bit.ly/38eUzKW
Соціологічна група «Рейтинг». (2022, 6 квітня). Восьме загальнонаціональне опитування: Україна в умовах війни. https://bit.ly/3vKP6Va
Cedos. (2022, 31 березня). Перші дні повномасштабної війни в Україні: думки, переживання, дії. Перші результати дослідження : аналітична записка. https://bit.ly/3l0r3Ls
Gradus Research Company. (2022, березень). Суспільно-політичні настрої під час повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України — третя хвиля дослідження. https://bit.ly/3KHH0kk
LB.UA. (2022, 4 травня). Сергій Шкарлет: «Я не допущу освітнього мародерства». https://bit.ly/39cEupb
UNICEF. (2022). More than half of Ukraine’s children displaced after one month of war. https://bit.ly/37DdwGQ

- PDF Report
Переглядів анотації: 203 Завантажень PDF: 1361

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.