РОБОТА ВІДДІЛУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ
Анотація
У статті представлено напрями діяльності вчених відділу інтелектуального розвитку обдарованої особистості Інституту обдарованої дитини НАПН України. Основним напрямом протидії війні є психологічні консультації, які проходять в дистанційному форматі, зокрема за допомогою «Телефону довіри». Консультанти-психологи враховують особливості стану військовослужбовців, особливості віку клієнта, психотип особистості, сутність психологічної проблеми. Активно проводиться робота з батьками учнів. Практичний психолог надає консультації батькам стосовно поводження з дітьми під час війни; як саме потрібно говорити з дітьми про ці події; знайомить із методами підтримки дитини, адаптації дитини до іншого місця проживання тощо. Щотижня проводяться онлайн-зустрічі з учнями експериментальних майданчиків — закладів Бориспільського району Київської області. Зустрічі спрямовано на профілактику посттравматичного стресового розладу (ПТСР), зниження стресового стану, тривожності, пошуку ресурсу, навчання технік самодопомоги в стресових ситуаціях. Проводяться методичні консультації за темами: «Що таке стрес?», «Що таке стійкість?». Практичний психолог застосовує методи арт-терапії, дихальні вправи, заземлення, медитацію. Також проводиться підтримка педагогів експериментальних закладів освіти. Основний запит — стабілізація емоційного стану, відновлення рівноваги, підтримувальні консультації, техніки самодопомоги, надання консультацій учителям стосовно підтримки учнів під час уроку. Вчені беруть участь у проєкті «Музейна педагогіка в культурно-освітньому просторі Києва: досвід, проблеми, перспективи» (спільно з Київською Малою академією наук учнівської молоді). Мета проєкту — згуртування учнівської молоді, освітян, педагогів, науковців, краєзнавців, музейників в умовах війни; вивчення національної історії, досвіду боротьби попередніх поколінь і кращих представників нації за незалежність України.
Завантаження
Список використаних джерел
Довгий, С.О. (наук. ред.). (2020). Музейна педагогіка в науковій освіті : монографія. Київ: Національний центр «Мала академія наук України». https://bit.ly/3Ow4KcX
Капустина, А.Н. (2001). Многофакторная личностная методика Р. Кеттелла : практикум по психодиагностике. Санкт-Петербург: Речь. http://www.miu.by/kaf_new/mpp/060.pdf
Ласко, И.Б., & Тонконогий, Б.И. (1974). Методика: Уровень невротизации и психопатизации (УНП). Психологическая диагностика. https://sites.google.com/site/test300m/unp
Психологіс. Енциклопедія практичної психології. (1970). Опитувальник Шмішека. http://psychologis.com.ua/oprosnik_shmisheka.htm
Androsovych, К., Rudyk, Ya., Melnyk, M., Kovalova, О. & Yakymova, I. (2021). Psychological Guidance of the Socialisation Process of Gifted Students using ICT means. Journal of Intellectual Disability Diagnosis and Treatment. 9(2), 236-246. https://doi.org/10.6000/2292-2598.2021.09.02.11

Переглядів анотації: 67 Завантажень PDF: 53

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.