РОБОТА ВІДДІЛУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ

  • Ксенія Анатоліївна Андросович Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-4121-270X
Ключові слова: психологічна консультація, педагогічна підтримка, учні, учителі, науковий досвід

Анотація

У статті представлено напрями діяльності вчених відділу інтелектуального розвитку обдарованої особистості Інституту обдарованої дитини НАПН України. Основним напрямом протидії війні є психологічні консультації, які проходять в дистанційному форматі, зокрема за допомогою «Телефону довіри». Консультанти-психологи враховують особливості стану військовослужбовців, особливості віку клієнта, психотип особистості, сутність психологічної проблеми. Активно проводиться робота з батьками учнів. Практичний психолог надає консультації батькам стосовно поводження з дітьми під час війни; як саме потрібно говорити з дітьми про ці події; знайомить із методами підтримки дитини, адаптації дитини до іншого місця проживання тощо. Щотижня проводяться онлайн-зустрічі з учнями експериментальних майданчиків — закладів Бориспільського району Київської області. Зустрічі спрямовано на профілактику посттравматичного стресового розладу (ПТСР), зниження стресового стану, тривожності, пошуку ресурсу, навчання технік самодопомоги в стресових ситуаціях. Проводяться методичні консультації за темами: «Що таке стрес?», «Що таке стійкість?». Практичний психолог застосовує методи арт-терапії, дихальні вправи, заземлення, медитацію. Також проводиться підтримка педагогів експериментальних закладів освіти. Основний запит — стабілізація емоційного стану, відновлення рівноваги, підтримувальні консультації, техніки самодопомоги, надання консультацій учителям стосовно підтримки учнів під час уроку. Вчені беруть участь у проєкті «Музейна педагогіка в культурно-освітньому просторі Києва: досвід, проблеми, перспективи» (спільно з Київською Малою академією наук учнівської молоді). Мета проєкту — згуртування учнівської молоді, освітян, педагогів, науковців, краєзнавців, музейників в умовах війни; вивчення національної історії, досвіду боротьби попередніх поколінь і кращих представників нації за незалежність України.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ксенія Анатоліївна Андросович, Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

кандидат психологічних наук, завідувач відділу інтелектуального розвитку обдарованої особистості Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Довгий, С.О. (наук. ред.). (2020). Музейна педагогіка в науковій освіті : монографія. Київ: Національний центр «Мала академія наук України». https://bit.ly/3Ow4KcX

Капустина, А.Н. (2001). Многофакторная личностная методика Р. Кеттелла : практикум по психодиагностике. Санкт-Петербург: Речь. http://www.miu.by/kaf_new/mpp/060.pdf

Ласко, И.Б., & Тонконогий, Б.И. (1974). Методика: Уровень невротизации и психопатизации (УНП). Психологическая диагностика. https://sites.google.com/site/test300m/unp

Психологіс. Енциклопедія практичної психології. (1970). Опитувальник Шмішека. http://psychologis.com.ua/oprosnik_shmisheka.htm

Androsovych, К., Rudyk, Ya., Melnyk, M., Kovalova, О. & Yakymova, I. (2021). Psychological Guidance of the Socialisation Process of Gifted Students using ICT means. Journal of Intellectual Disability Diagnosis and Treatment. 9(2), 236-246. https://doi.org/10.6000/2292-2598.2021.09.02.11

Опубліковано
2022-06-30
Як цитувати
Андросович, К. А. (2022). РОБОТА ВІДДІЛУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4139
Розділ
Діяльність НАПН України в умовах воєнного стану