ОСВІТНЬО-НАУКОВИЙ ФРОНТ: ДІЯЛЬНІСТЬ ІНСТИТУТУ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
Анотація
У статті розглянуто виклики, що постали перед освітою та наукою України в умовах воєнного стану, та роботу науковців Інституту педагогіки НАПН України на шляху до їх подолання. Визначено такі нові напрями роботи: науково-методична підтримка освітнього процесу в умовах війни; організаційна, інформаційна та волонтерська діяльність; дистанційно-комунікаційна робота, якими розширено й скоординовано статутні завдання діяльності установи. Науковці Інституту здійснюють науково-методичний супровід навчання: проводять онлайн-уроки, розробляють навчальні й методичні матеріали для дистанційної форми навчання, моніторять освітні втрати й розробляють рекомендації з їх компенсації, надають допомогу в організації освітнього процесу українських учнів за кордоном, пропонують зміни в нормативні документи щодо безпеки й збереження життя й розробляють нові, співпрацюють із міжнародними науковими й освітніми організаціями в інформаційному протистоянні російській агресії. Забезпечення освітньої та наукової діяльності під час війни — ще один фронт боротьби українців.
Завантаження
Список використаних джерел
Інститут педагогіки НАПН України. (2022a). Марафон практик «Організація освітнього процесу в 5-х класах Нової української школи». https://bit.ly/3zfNsfY
Інститут педагогіки НАПН України. (2022b). Розпочато серію вебінарів «Самооцінювання закладу загальної середньої освіти як інструмент підвищення якості освіти» для директорів та вчителів Київщини. https://bit.ly/3PikUHY
Інститут педагогіки НАПН України. (2022c). Про зміни в типових освітніх програмах. https://bit.ly/3cmN1Y9
Інститут педагогіки НАПН України. (2022d). Творимо освіту, а не війну! https://bit.ly/3ILacr0
Інститут педагогіки НАПН України. (2022e). План дій Ради Європи для України на 2018-2022 роки Проєкт Ради Європи «Посилення захисту національних меншин, у тому числі ромів, та мов меншин в Україні». https://bit.ly/3PDBwKj
Кремень, В.Г., Луговий, В.І., Топузов, О.М., Сисоєва, С.О., Максименко, С.Д., Ляшенко, О.І., Ничкало, Н.Г., Саух, П.Ю., Лук’янова, Л.Б., Регейло, І.Ю., & Гудим, І.М. (2022). Про роботу відділень та наукових установ національної академії педагогічних наук України в умовах воєнного стану: Наукова доповідь Президії НАПН України 24 березня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4118
Локшина, О., Джурило, А., Нікольська, Н., & Шпарик, О. (2022a). Підтримка України науковою спільнотою світу. Український педагогічний журнал, (1), 7-17. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-1-7-17
Локшина, О., Глушко, О., Джурило, А., Кравченко, С., Максименко, О., Нікольська, Н., & Шпарик, О. (2022b). Організація освіти в умовах війни: рекомендації міжнародних організацій. Український gедагогічний журнал, (2), 5-18. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-2-5-18
Міністерство освіти і науки України. (2022a, 1 червня). Жодна дитина не повинна страждати від зупинки чи призупинення освітнього процесу, — Сергій Шкарлет. https://bit.ly/3Pw2vXY
Міністерство освіти і науки України. (2022b, 13 червня). Сергій Шкарлет розповів про початок чотирнадцятого тижня навчання в умовах воєнного стану. https://bit.ly/3o9055Z
Міністерство освіти і науки України. (2022c, 22 травня). У МОН обговорили питання дистанційної освіти в умовах війни. https://bit.ly/3o8k44X
Міністерство освіти і науки України. (2022d, 3 червня). Про утворення робочих груп з оновлення змісту навчальних програм (521). https://bit.ly/3zaJogS
Міністерство освіти і науки України. (2022e, 18 лютого). Розпочато конкурсний відбір прикладних досліджень з розроблення наукових засад державної політики у сферах освіти і науки. https://bit.ly/3RI62En
Офіс Ради Європи в Україні. (2022, 30 червня). Як агресія Російської Федерації проти України вплинула на життя та права національних меншин? https://bit.ly/3PfmDhu
Президент України. (2022, 21 квітня). Питання Національної ради з відновлення України від наслідків війни (266/2022). https://www.president.gov.ua/documents/2662022-42225
Топузов, О.М., Заболотна, О.А., Локшина, О.І., Калініна, Л.М., & Васильєва, Д.В. (2022a). Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників за спеціальністю — 014. Середня освіта: українська мова і література. Київ: Педагогічна думка. https://doi.org/10.32405/978-966-644-609-4-2021-15
Топузов, О.М., Заболотна, О.А., Локшина, О.І., Калініна, Л.М., & Васильєва, Д.В. (2022b). Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників за спеціальністю — 014. Середня освіта: математика. Київ: Педагогічна думка. https://doi.org/10.32405/978-966-644-608-7-2021-16
Топузов, О.М., Заболотна, О.А., Локшина, О.І., Калініна, Л.М., & Васильєва, Д.В. (2022c). Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників за спеціальністю — 014. Середня освіта: природничі науки. Київ: Педагогічна думка. https://doi.org/10.32405/978-966-644-610-0-2021-17
Global Action Plan International. (2022). Make Education not War: campaign to support Ukrainian teachers and their students. https://bit.ly/3yQbhJN

Переглядів анотації: 167 Завантажень PDF: 130

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.