ОСВІТНЬО-НАУКОВИЙ ФРОНТ: ДІЯЛЬНІСТЬ ІНСТИТУТУ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

  • Олег Михайлович Топузов Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-7690-1663
  • Тетяна Миколаївна Засєкіна Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-9362-5840
  • Микола Васильович Головко Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-8634-591X
  • Людмила Миколаївна Калініна Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-0534-6089
Ключові слова: воєнний стан, освіта, науково-методичний супровід, Інститут педагогіки НАПН України, Україна

Анотація

У статті розглянуто виклики, що постали перед освітою та наукою України в умовах воєнного стану, та роботу науковців Інституту педагогіки НАПН України на шляху до їх подолання. Визначено такі нові напрями роботи: науково-методична підтримка освітнього процесу в умовах війни; організаційна, інформаційна та волонтерська діяльність; дистанційно-комунікаційна робота, якими розширено й скоординовано статутні завдання діяльності установи. Науковці Інституту здійснюють науково-методичний супровід навчання: проводять онлайн-уроки, розробляють навчальні й методичні матеріали для дистанційної форми навчання, моніторять освітні втрати й розробляють рекомендації з їх компенсації, надають допомогу в організації освітнього процесу українських учнів за кордоном, пропонують зміни в нормативні документи щодо безпеки й збереження життя й розробляють нові, співпрацюють із міжнародними науковими й освітніми організаціями в інформаційному протистоянні російській агресії. Забезпечення освітньої та наукової діяльності під час війни — ще один фронт боротьби українців.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олег Михайлович Топузов, Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, віцепрезидент Національної академії педагогічних наук України, директор Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Тетяна Миколаївна Засєкіна, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Микола Васильович Головко, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Людмила Миколаївна Калініна, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, учений секретар Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Інститут педагогіки НАПН України. (2022a). Марафон практик «Організація освітнього процесу в 5-х класах Нової української школи». https://bit.ly/3zfNsfY

Інститут педагогіки НАПН України. (2022b). Розпочато серію вебінарів «Самооцінювання закладу загальної середньої освіти як інструмент підвищення якості освіти» для директорів та вчителів Київщини. https://bit.ly/3PikUHY

Інститут педагогіки НАПН України. (2022c). Про зміни в типових освітніх програмах. https://bit.ly/3cmN1Y9

Інститут педагогіки НАПН України. (2022d). Творимо освіту, а не війну! https://bit.ly/3ILacr0

Інститут педагогіки НАПН України. (2022e). План дій Ради Європи для України на 2018-2022 роки Проєкт Ради Європи «Посилення захисту національних меншин, у тому числі ромів, та мов меншин в Україні». https://bit.ly/3PDBwKj

Кремень, В.Г., Луговий, В.І., Топузов, О.М., Сисоєва, С.О., Максименко, С.Д., Ляшенко, О.І., Ничкало, Н.Г., Саух, П.Ю., Лук’янова, Л.Б., Регейло, І.Ю., & Гудим, І.М. (2022). Про роботу відділень та наукових установ національної академії педагогічних наук України в умовах воєнного стану: Наукова доповідь Президії НАПН України 24 березня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4118

Локшина, О., Джурило, А., Нікольська, Н., & Шпарик, О. (2022a). Підтримка України науковою спільнотою світу. Український педагогічний журнал, (1), 7-17. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-1-7-17

Локшина, О., Глушко, О., Джурило, А., Кравченко, С., Максименко, О., Нікольська, Н., & Шпарик, О. (2022b). Організація освіти в умовах війни: рекомендації міжнародних організацій. Український gедагогічний журнал, (2), 5-18. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-2-5-18

Міністерство освіти і науки України. (2022a, 1 червня). Жодна дитина не повинна страждати від зупинки чи призупинення освітнього процесу, — Сергій Шкарлет. https://bit.ly/3Pw2vXY

Міністерство освіти і науки України. (2022b, 13 червня). Сергій Шкарлет розповів про початок чотирнадцятого тижня навчання в умовах воєнного стану. https://bit.ly/3o9055Z

Міністерство освіти і науки України. (2022c, 22 травня). У МОН обговорили питання дистанційної освіти в умовах війни. https://bit.ly/3o8k44X

Міністерство освіти і науки України. (2022d, 3 червня). Про утворення робочих груп з оновлення змісту навчальних програм (521). https://bit.ly/3zaJogS

Міністерство освіти і науки України. (2022e, 18 лютого). Розпочато конкурсний відбір прикладних досліджень з розроблення наукових засад державної політики у сферах освіти і науки. https://bit.ly/3RI62En

Офіс Ради Європи в Україні. (2022, 30 червня). Як агресія Російської Федерації проти України вплинула на життя та права національних меншин? https://bit.ly/3PfmDhu

Президент України. (2022, 21 квітня). Питання Національної ради з відновлення України від наслідків війни (266/2022). https://www.president.gov.ua/documents/2662022-42225

Топузов, О.М., Заболотна, О.А., Локшина, О.І., Калініна, Л.М., & Васильєва, Д.В. (2022a). Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників за спеціальністю — 014. Середня освіта: українська мова і література. Київ: Педагогічна думка. https://doi.org/10.32405/978-966-644-609-4-2021-15

Топузов, О.М., Заболотна, О.А., Локшина, О.І., Калініна, Л.М., & Васильєва, Д.В. (2022b). Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників за спеціальністю — 014. Середня освіта: математика. Київ: Педагогічна думка. https://doi.org/10.32405/978-966-644-608-7-2021-16

Топузов, О.М., Заболотна, О.А., Локшина, О.І., Калініна, Л.М., & Васильєва, Д.В. (2022c). Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників за спеціальністю — 014. Середня освіта: природничі науки. Київ: Педагогічна думка. https://doi.org/10.32405/978-966-644-610-0-2021-17

Global Action Plan International. (2022). Make Education not War: campaign to support Ukrainian teachers and their students. https://bit.ly/3yQbhJN

Опубліковано
2022-07-15
Як цитувати
Топузов, О. М., Засєкіна, Т. М., Головко, М. В., & Калініна, Л. М. (2022). ОСВІТНЬО-НАУКОВИЙ ФРОНТ: ДІЯЛЬНІСТЬ ІНСТИТУТУ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4145
Розділ
Діяльність НАПН України в умовах воєнного стану