ОСВІТА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ

  • Марина Юріївна Мельник Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-6581-5129
Ключові слова: освіта, освіта в умовах воєнного стану, психолого-педагогічний супровід

Анотація

Військове вторгнення Росії в Україну призвело до численних жертв та руйнувань, зумовивши значні зміни в системі освіти. У статті викладено результати опитування щодо освітнього процесу в умовах воєнного стану, що його провів Інститут обдарованої дитини НАПН України. З 25 березня по 3 квітня 2022 р. опитано 501 респондента — представників педагогічної спільноти, здобувачів освіти та батьків. З’ясовано, що 53,5 % учасників опитування сумніваються у власній безпеці на момент опитування. Більше половини респондентів відновили регулярне навчання, 14,1 % опитуваних були востаннє на уроці понад два тижні тому. Для більш ніж двох третин опитаних зараз можливо навчатися (навчати). П’ята частина опитаних не має необхідного матеріального та технічного забезпечення, а також їй важко зосередитися на освітньому процесі.
Щодо власних емоційних переживань на момент участі в дослід-женні, респонденти звернули увагу на відчуття занепокоєння за долю кого-небудь, відчуття напруги, тривогу, почуття поваги до кого-небудь. Найменше опитаних були в очікуванні чогось незвичайного і дуже гарного, світлого дива, відчували впевненість, безтурботність, безжурність. Встановлено ключові ціннісні пріоритети, які зараз є найважливішими для учасників опитування: підтримка інших (близького кола людей, волонтерів, політиків), власні почуття та переживання (спокій, зосередженість, турботу про інших), робота чи хобі, релігія. З’ясовано, що для третини опитаних потенційно є затребуваною професійна психологічна підтримка. Зафіксовано зазначені респондентами феномени, що можуть бути проявами впливу травматичних подій: проблеми в міжособистісній взаємодії; труднощі емоційної регуляції; поведінкові та фізіологічні прояви. З’ясовано погляди респондентів на розвиток системи освіти в Україні в умовах воєнного стану.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Марина Юріївна Мельник, Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

кандидат педагогічних наук, завідувач відділу діагностики обдарованості Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Мельник, М.Ю. (2021). Дослідження обізнаності та ставлення педагогічної спільноти, здобувачів освіти та батьків до діагностики й супроводу розвитку обдарованої особистості. Київ: Інститут обдарованої дитини НАПН України. https://doi.org/10.32405/iodnapn-zvit-2021-52

Міністерство освіти і науки України. (2022a, 25 лютого). Сергій Шкарлет: всім закладам освіти рекомендовано припинити освітній процес. https://bit.ly/3tomQ8V

Міністерство освіти і науки України. (2022b, 14 березня). Сергій Шкарлет зазначив що освітній процес в більшості областей відновлено. https://bit.ly/3OjMP9V

Освіта під загрозою. (2022, 10 квітня). https://saveschools.in.ua/

Cedos. (2022, 31 березня). Перші дні повномасштабної війни в Україні: думки, переживання, дії. Перші результати дослідження : аналітична записка. https://bit.ly/3H37Ra8

UNICEF. (2022, March 24). More than half of Ukraine’s children displaced after one month of war. https://bit.ly/3QlICnZ

Опубліковано
2022-05-10
Як цитувати
Мельник, М. Ю. (2022). ОСВІТА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4130
Розділ
Діяльність НАПН України в умовах воєнного стану