ОСВІТА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ
Анотація
Військове вторгнення Росії в Україну призвело до численних жертв та руйнувань, зумовивши значні зміни в системі освіти. У статті викладено результати опитування щодо освітнього процесу в умовах воєнного стану, що його провів Інститут обдарованої дитини НАПН України. З 25 березня по 3 квітня 2022 р. опитано 501 респондента — представників педагогічної спільноти, здобувачів освіти та батьків. З’ясовано, що 53,5 % учасників опитування сумніваються у власній безпеці на момент опитування. Більше половини респондентів відновили регулярне навчання, 14,1 % опитуваних були востаннє на уроці понад два тижні тому. Для більш ніж двох третин опитаних зараз можливо навчатися (навчати). П’ята частина опитаних не має необхідного матеріального та технічного забезпечення, а також їй важко зосередитися на освітньому процесі.
Щодо власних емоційних переживань на момент участі в дослід-женні, респонденти звернули увагу на відчуття занепокоєння за долю кого-небудь, відчуття напруги, тривогу, почуття поваги до кого-небудь. Найменше опитаних були в очікуванні чогось незвичайного і дуже гарного, світлого дива, відчували впевненість, безтурботність, безжурність. Встановлено ключові ціннісні пріоритети, які зараз є найважливішими для учасників опитування: підтримка інших (близького кола людей, волонтерів, політиків), власні почуття та переживання (спокій, зосередженість, турботу про інших), робота чи хобі, релігія. З’ясовано, що для третини опитаних потенційно є затребуваною професійна психологічна підтримка. Зафіксовано зазначені респондентами феномени, що можуть бути проявами впливу травматичних подій: проблеми в міжособистісній взаємодії; труднощі емоційної регуляції; поведінкові та фізіологічні прояви. З’ясовано погляди респондентів на розвиток системи освіти в Україні в умовах воєнного стану.
Завантаження
Список використаних джерел
Мельник, М.Ю. (2021). Дослідження обізнаності та ставлення педагогічної спільноти, здобувачів освіти та батьків до діагностики й супроводу розвитку обдарованої особистості. Київ: Інститут обдарованої дитини НАПН України. https://doi.org/10.32405/iodnapn-zvit-2021-52
Міністерство освіти і науки України. (2022a, 25 лютого). Сергій Шкарлет: всім закладам освіти рекомендовано припинити освітній процес. https://bit.ly/3tomQ8V
Міністерство освіти і науки України. (2022b, 14 березня). Сергій Шкарлет зазначив що освітній процес в більшості областей відновлено. https://bit.ly/3OjMP9V
Освіта під загрозою. (2022, 10 квітня). https://saveschools.in.ua/
Cedos. (2022, 31 березня). Перші дні повномасштабної війни в Україні: думки, переживання, дії. Перші результати дослідження : аналітична записка. https://bit.ly/3H37Ra8
UNICEF. (2022, March 24). More than half of Ukraine’s children displaced after one month of war. https://bit.ly/3QlICnZ

Переглядів анотації: 590 Завантажень PDF: 2445

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.