ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСОБИ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Анотація
У статті представлено проміжні результати першого етапу прикладного наукового дослідження «Методика використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень» (2021-2023 рр.), що виконується працівниками відділу відкритих освітньо-наукових інформаційних систем Інституту цифровізації освіти НАПН України. Описано наукометричні показники для оцінювання результативності науково-педагогічних досліджень у системі Google Scholar (Google Академія), електронних бібліотечних системах/інституційних репозитаріях, міжнародних наукометричних базах даних Web of Science і Scopus, вітчизняній інформаційно-аналітичній системі Бібліометрика української науки, Українському індексі наукового цитування, світових та вітчизняних системах рейтингування наукових установ і університетів, призначення цифрових ідентифікаторів наукового і науково-педагогічного працівника (ORCID iD, Publons, Scopus Author ID), основні складові е-портфоліо, сервіси програми Publish or Perish, функціональні можливості електронних наукових соціальних мереж ResearсhGate та Academia.edu, альтметричних сервісів та ін. Розглянуто сервіси інформаційно-цифрових систем, що можна використовувати для оцінювання результативності науково-педагогічних досліджень окремих наукових та науково-педагогічних працівників, підрозділів, наукових установ і закладів вищої освіти. Встановлено, що презентування і популяризація наукових досягнень є одним із найважливіших завдань наукової установи та університету.
Завантаження
Список використаних джерел
Биков, В.Ю., Спірін, О.М., Білощицький, А.О., Кучанський, О.Ю., Діхтяренко, О.В., & Новицький О.В. (2020). Відкриті цифрові системи в оцінюванні результатів науково-педагогічних досліджень. Information Technologies and Learning Tools Інформаційні технології і засоби навчання, 75(1), 294-315. https://doi.org/10.33407/itlt.v75i1.3589
Биков, В.Ю., Спірін, О.М., Іванова, С.М., Вакалюк, Т.А., Мінтій, І.С., & Кільченко, А.В. (2021). Наукометричні показники оцінювання результативності педагогічних досліджень наукових установ та закладів освіти. Information Technologies and Learning Tools, 6(75), 289-308. https://doi.org/10.33407/itlt.v86i6.4656
Биков, В.Ю., Спірін, О.М., & Пінчук, О.П. (2020). Сучасні завдання цифрової трансформації освіти. Вісник Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», (1), 27-36. https://doi.org/10.35387/ucj.1(1).27-36
Вакалюк, Т.А, Спірін, О.М., Мінтій, І.С., Іванова, С.М., & Новицька, Т.Л. (2021). Наукометричні показники оцінювання результативності педагогічних досліджень науковців та науково-педагогічних працівників. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, (60), 167-184. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-60-167-184
Вакалюк, Т.А., Іванова, С.М., & Кільченко, А.В. (2021). Електронне портфоліо як засіб відображення результатів науково-педагогічної діяльності викладачів ЗВО. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота, (48), 53-58. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.53-58
Жабін, А.О. (2016). База даних Web of Science. Версія 5.22 : інструкція користувачу (Т.В. Добко, ред.). Київ: Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського. https://bit.ly/3ELrToA
Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність». (2015, 26 листопада). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19
Кільченко, А.В. (2018). Використання бібліометричних і наукометричних систем для оцінювання результативності науково-педагогічних досліджень. In Інформаційні технології в освіті, науці й техніці (ІТОНТ-2018) : тези доповідей IV Міжнародної науково-практичної конференції, 17-18 травня 2018 р. (с. 124-126). https://lib.iitta.gov.ua/711028/
Кільченко, А.В. (2021). Застосування програми Publish or Perish для оцінювання результативності науково-педагогічної діяльності. In Цифрова компетентність вчителя нової української школи: 2021 (Подолання викликів у період карантину, спричиненого COVID-19) : матеріали Всеукраїнського науково-практичного семінару (с. 63-70). Київ: Національна академія педагогічних наук України. https://lib.iitta.gov.ua/724632/
Костенко, Л.Й., Жабін, О.І., Копанєва, Є.О., & Симоненко, Т.В. (2014). Наукова періодика України та бібліометричні дослідження : монографія (О.С. Онищенко, ред.). Київ: НАН України. Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського. http://nbuviap.gov.ua/images/nauk-mon/kostenko.pdf
Міністерство економічного розвитку та торгівлі України. (2016, грудень). Цифрова адженда України — 2020 («Цифровий порядок денний» — 2020). Концептуальні засади (версія 1.0). Проект. https://www.slideshare.net/tsnua/ss-72226573
Міністерство освіти і науки України. (2012, 3 квітня). Про затвердження Порядку оцінки розвитку діяльності наукової установи (399). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0629-12
Міністерство освіти і науки України. (2018, 17 вересня). Методика оцінювання ефективності наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності наукової установи (1008). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1504-18
Міністерство освіти і науки України. (2021, 25 травня). Концепція цифрової трансформації освіти і науки: МОН запрошує до громадського обговорення. https://bit.ly/3OhF0S0
Мінтій, І.С., & Іванова, С.М. (2021). Огляд наукометричних баз Google Scholar та ORCID. In Звітна науково-практична конференція ІІТЗН НАПН України, присвячена 20-річчю Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України (с. 63-65). Київ: ІІТЗН НАПН України. http://lib.iitta.gov.ua/724339/
Назаровець, М.А. (2016). Google академія для науковців : практичний посібник. Київ: ІІТЗН НАПН України. http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/res/google_scholar.pdf
Національна академія наук України. (2017, 15 березня). Методика оцінювання ефективності діяльності наукових установ НАН України (75). https://www.nas.gov.ua/legaltexts/DocPublic/P-180711-241-1.pdf
Новицька, Т.Л., & Новицький, С.В. (2020). Застосування відкритих систем ідентифікування ORCID та PUBLONS для розвитку інформаційно-дослідницької компетентності наукових і науково-педагогічних працівників. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, (55), 70-86. https://lib.iitta.gov.ua/723124/
Новицький, С.В. (2021). Загальні підходи до оцінювання результативності педагогічних досліджень з використанням інформаційно-цифрових технологій. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, (62), 46-53. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-62-46-54
Спірін, О.М., Іванова, С.М., Кільченко, А.В., & Новицька, Т.Л. (2020). Використання наукометричних баз даних і систем вебаналітики для моніторингу електронних наукових фахових видань. Інформаційні технології в освіті, (45), 18-30. https://doi.org/10.14308/ite000732
Тихонкова, І.O. (2017, 12 вересня). Можливості платформи Web of Science для науковця, викладача, адміністратора [Презентація]. Clarivate Analytics. https://bit.ly/3mNh7Wz
Український інститут майбутнього. (2019). Україна 2030Е — країна з розвинутою цифровою економікою. https://bit.ly/3xSufjD
Шостак, А.В. (2013). Опублікувати чи загинути. Професор Анна Віль Харцінг – розробник інтернет-ресурсу «Публікуйся або загинеш». Національна академія наук вищої освіти України. https://bit.ly/3xsmwaw
Яськова, Н.В. (2021). Про використання електронних соціальних мереж Researchgate та Academia.edu для оцінювання результативності науково-педагогічних досліджень. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, (62), 214-222. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-62-214-222
Batista, P., Campiteli, M., & Kinouchi, O. (2006). Is it possible to compare researchers with different scientific interests?. Scientometrics, (68), 179-189. https://doi.org/10.1007/s11192-006-0090-4
Egghe, L. (2006). Theory and practise of the g-index. Scientometrics, (69), 131-152. https://doi.org/10.1007/s11192-006-0144-7
International Institute for Management Development. (2021). World Digital Competitiveness Ranking 2021. https://bit.ly/3HnKokd
Sidiropoulos, A., Katsaros, D., & Manolopoulos, Y. (2006). Generalized h-index for Disclosing Latent Facts in Citation Networks. Computer Science, (1), 19. https://arxiv.org/abs/cs/0607066

Переглядів анотації: 97 Завантажень PDF: 57

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.