НАУКА І ОСВІТА В УМОВАХ ВІЙНИ: ІНСТИТУТ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ І ПСИХОЛОГІЇ ІМЕНІ МИКОЛИ ЯРМАЧЕНКА НАПН УКРАЇНИ

  • Леся Іванівна Прохоренко Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-5037-0550
Ключові слова: Україна, військові дії, супровід, освіта, діти з особливими потребами, інститут, волонтерська допомога

Анотація

Бойові дії у нашій країні, пов’язані з воєнною агресією Росії, призвели до людських втрат, переміщень, стресів, економічних потрясінь. Під їхнім впливом практично всі верстви населення втягнуто в адаптивний чи дезадаптивний процес.

У реаліях сьогодення від війни гинуть наші захисники, мирні громадяни, діти, що спричиняє значні психологічні наслідки для всіх верств населення, які супроводжуються різними травматичними нашаруваннями, посиленням тривожних настроїв, страхів, розчаруванням, розгубленістю, дезадаптацією й ін.

У цей складний воєнний час працівники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України продовжують працювати!

Пріоритетним визнано розширення системи нагальної допомоги і підтримки людей, які проходять через жахіття війни.

Надаючи на волонтерських засадах психологічну допомогу населенню, фахівці Інституту розв’язують низку завдань:

  • забезпечують супровід постраждалих під час збройних протистоянь;
  • працюють з групами вимушених переселенців, які переміщуються із зони бойових дій (надається психологічна допомога, здійснюється забезпечення харчуванням, одягом, ліками);
  • проводять комплекс психологічних і соціальних заходів, спрямованих на профілактику і реабілітаційну роботу з особами, які брали участь у воєнних діях;
  • здійснюють консультативно-психологічну, психокорекційну, психотерапевтичну роботу з дітьми з особливими потребами і їхніми родинами;
  • проводять профілактичну роботу з травматизації та емоційного вигорання дітей та дорослих, які отримали травмівний досвід в умовах війни;
  • розробляють навчально-методичне забезпечення щодо навчання, розвитку і підтримки дітей з ООП й інше.

Поряд з цим, важливим кроком науковців Інституту у відповідь на потреби сьогодення стало осмислення та узагальнення отриманого практичного досвіду щодо розроблення сучасних технологій реабілітаційно-психолого-педагогічного супроводу осіб, які знаходяться в умовах воєнного стану.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Леся Іванівна Прохоренко, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор психологічних наук, професор, директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України (2022а, 16 березня). Дорогі друзі, шановні нинішні і майбутні читачі та підписники нашого часопису! https://bit.ly/3LJeIqd

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України (2022b, 16 березня). Психотерапія в умовах військового стану. https://bit.ly/3yNdIhL

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України (2022с, 19 березня). Допомога та підтримка дітям з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах воєнного стану в країні. https://bit.ly/3G3voaz

Prometheus. (2022). Освіта для всіх: різноманітність, інклюзія та фізичний розвиток. EFA101. https://bit.ly/3MxT0Xn

Опубліковано
2022-05-12
Як цитувати
Прохоренко, Л. І. (2022). НАУКА І ОСВІТА В УМОВАХ ВІЙНИ: ІНСТИТУТ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ І ПСИХОЛОГІЇ ІМЕНІ МИКОЛИ ЯРМАЧЕНКА НАПН УКРАЇНИ. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4133
Розділ
Діяльність НАПН України в умовах воєнного стану