ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВІЙНИ
Анотація
З перших днів повномасштабного російського вторгнення науковці Інституту соціальної та політичної психології НАПН України розгорнули роботу з опрацювання викликів, що постали перед українським суспільством. Ця робота здійснювалася на різних рівнях і за різними напрямами: розроблення та поширення інформативно-інструктивних та методичних матеріалів (інфографіки, рекомендації, інструкції) для педагогів, батьків, фахівців допомагальних професій з питань психологічної підтримки дітей у ситуації, що склалася; практична робота з дітьми, їхніми батьками, вчителями, шкільними психологами з оволодіння техніками подолання стресу, зниження викликаної війною емоційної нестабільності, опанування паніки (вебінари, практичні заняття, консультації); розв’язання проблем організації освітнього процесу дітей, що виїхали за межі України; акумуляція та осмислення власного досвіду професійної діяльності в умовах війни (участь у масових науково-практичних заходах, їх організація та проведення); відтворення семантичного простору російсько-української війни (у вигляді термінологічного словника) тощо. Обсяг здійсненої в описаний період роботи, її зміст та інтенсивність засвідчують, що науковий колектив Інституту має достатні ресурси для оперативного й високопрофесійного вирішення завдань будь-якої складності.
Завантаження
Список використаних джерел
Бевз, Г. (2022a). Як подолати паніку та психічні зриви : рекомендації. ВМГО «Студентська республіка». https://cutt.ly/NHrmbLh
Бевз, Г. (2022b, 14 березня). Бути сильним зовсім не означає не боятися. Facebook. https://bit.ly/3P8duHT
Васютинський, В., Горностай, П., Губеладзе, І., Найдьонова, Л., Слюсаревський, М., & Чуніхіна, С. (2022). Термінологічний словник російсько-української війни (М.М. Слюсаревський, ред.; С.Л. Чуніхіна, упоряд.). Київ: Інститут соціальної та політичної психології НАПН України. https://cutt.ly/JHrQ8vb
Вознесенська, О. (2022a, 14 березня). Арттерапія в роботі з травмою. Застосування глини та ліплення. Facebook. https://cutt.ly/YHrWsmM
Вознесенська, О. (2022b, 16 березня). Арттерапія в роботі з травмою. Писанкарство як засіб стабілізації після травмівних подій. Facebook. https://cutt.ly/sHrWIZ2
Вознесенська, О. (2022c, 21 березня). Арттерапія в роботі з травмою. Застосування мандал в роботі з постраждалими. Facebook. https://cutt.ly/gHrWVi6
Вознесенська, О. (2022d, 5 квітня). Медіатравма та шкідливі наслідки перегляду дітьми малюнків, пов’язаних з війною. Facebook. https://cutt.ly/WHrEugB
Вознесенська, О., & Сидоркіна, М. (2016). Арт-терапія у подоланні психічної травми : практичний посібник. Вид. 2-ге., випр. та доповн. Київ: Золоті ворота. https://bit.ly/38PpzBp
Горностай, П. (2022, 16 березня). Як пережити стрес війни: поради психолога. Vesti.ua. https://cutt.ly/THrTlXV
Губеладзе, І. (2022a, 16 березня). Як говорити з людиною у кризовій ситуації. Facebook. https://bit.ly/3FG2uwT
Губеладзе, І. (2022b, 23 березня). Техніка «Безпечне місце». Facebook. https://bit.ly/3MaZKdA
Губеладзе, І. (2022c, 24 березня). Вправи для стабілізації емоційного стану учнів під час онлайн-уроків в умовах воєнних дій. Вебінар для українських вчителів [Відео]. YouTube. https://youtu.be/scLSyWd1Qn4
Губеладзе, І. (2022d, 30 березня). Психологічна підтримка учнів під час війни. Вебінар для українських вчителів [Відео]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=_ryLxTVzeHM
Губеладзе, І., & Мирончак, К. (2022, 13 березня). Біль горя і втрати, або 5 стадій переживання втрати. Facebook. https://bit.ly/3wm1ycT
Дворник, М., & Кочубейник, О. (2022a, 25 лютого). Як допомогти дитині під час збройної агресії. Інфографіка-інструкція. Facebook. https://cutt.ly/rHrIfHJ
Дворник, М., & Кочубейник, О. (2022b, 25 лютого). 5 кроків допомоги постраждалим в умовах надзвичайної ситуації. Інфографіка-інструкція. Facebook. https://cutt.ly/oHrIRNe
Кабінет Міністрів України. (2022, 17 березня). Про утворення Координаційного штабу з питань захисту прав дитини в умовах воєнного стану (302). https://bit.ly/3L8Iq7o
Кисельова, К. (2022). Матюки — це теж війна: для чого нам зараз лайка? Освіторія. https://cutt.ly/GHrIZRB
Кремень, В.Г., Луговий, В.І., Топузов, О.М., Сисоєва, С.О., Максименко, С.Д., Ляшенко, О.І., Ничкало, Н.Г., Саух, П.Ю., Лук’янова, Л.Б., Регейло, І.Ю., & Гудим, І.М. (2022). Про роботу відділень та наукових установ національної академії педагогічних наук України в умовах воєнного стану. Наукова доповідь Президії НАПН України 24 березня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4118
Найдьонова, Л. (2022a, 2 березня). Вправи антидепресанти. Facebook. https://bit.ly/3Pelabz
Найдьонова, Л. (2022b, 2 березня). Дитячий антистрес. Facebook. https://bit.ly/3PdeGK2
Найдьонова, Л. (2022c, 5 березня). Психологічні хвилинки для дітей. Facebook. https://bit.ly/3L3MBBx
Найдьонова, Л. (2022d, 9 березня). Дитячий антистрес. Facebook. https://bit.ly/3ssNAVv
Найдьонова, Л. (2022e, 11 березня). Дитина жаліється на головний біль. Facebook. https://bit.ly/3ytZFNQ
Найдьонова, Л. (2022f, 12 березня). Захисна реакція психіки — віковий регрес. Facebook. https://bit.ly/3w2KE4a
Найдьонова, Л. (2022g, 12 березня). Психологічний імунітет: 8 ключів, щоб відновити сили. Освіторія. https://cutt.ly/sHrI4Sh
Найдьонова, Л. (2022h, 12 березня). Терміново сьогодні ВШО. Facebook. https://bit.ly/3su07bc
Найдьонова, Л. (2022i, 13 березня). Матюки. Зовнішнє і внутрішнє. Facebook. https://bit.ly/3PgX6oz
Найдьонова, Л. (2022j, березень). «Ментальний щит» для дітей: хвилинки психологічної самодопомоги. Освіта і суспільство, (3), 9. https://naps.gov.ua/ua/press/releases/2688/
Найдьонова, Л. (2022k, 9 квітня). Дев’ять ключів психологічного імунітету. Освіта.UA. https://cutt.ly/SHrIDd2
Національна академія педагогічних наук України. (2022, 7 квітня). Всеукраїнський круглий стіл «Психологія російсько-української війни: внутрішній погляд». https://naps.gov.ua/ua/press/releases/2686/
Освітній омбудсмен України. (2022, 28 лютого). Як підтримати та заспокоїти дитину під час війни. https://cutt.ly/bHrPaQI
Президент України. (2022, 24 лютого). Про введення воєнного стану в Україні (64/2022). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/64/2022
Радіо Свобода. (2022, 20 березня). Біженцями стали щонайменше 1,5 мільйона дітей із України — ЮНІСЕФ. https://cutt.ly/nHrQgOO
- Dictionary
Переглядів анотації: 3176 Завантажень PDF: 2409
Завантажень PDF: 58
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.