МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Анотація
Актуальність дослідження зумовлено недостатнім використанням цифрових технологій для реалізації змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти. Для здійснення обміну навчальними матеріалами можливо застосовувати будь-які пристрої та інструменти, зокрема мобільний телефон, за допомогою якого можна організувати спільноту в соціальних мережах, мобільних додатках. Матеріали можна надсилати електронною поштою, розміщувати на вебсайті закладу загальної середньої освіти, зокрема відеоуроки або гіперпосилання на них. У період пандемії змішане навчання стало особливо актуальним. Багатьом закладам загальної середньої освіти, які опинились у «помаранчевій зоні», довелося в короткий термін запровадити змішане навчання. Тому розроблення методики використання цифрових технологій у процесі змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти є одним з першочергових завдань загальної середньої освіти України. Методика використання цифрових технологій у процесі змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти розкриває етапи організації змішаного навчання, практичні поради та фактори для вибору моделі змішаного навчання. Розглянуто моделі дистанційного навчання. Показано відмінності між поняттями «змішана модель навчання» та «змішане навчання». Проаналізовано моделі змішаного навчання: face-to-face, одночасна робота груп, ротації, перевернутий клас. Визначено умови, за яких відбувається вибір моделі використання дистанційних технологій навчання.
Завантаження
Список використаних джерел
Воротникова, І.П., & Чайковська, Н.В. (упоряд.). (2020). Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навчально-методичний посібник. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка. https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/8/19/90.pdf
Закон України «Про освіту». (2017, 5 вересня). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Закон України «Про повну загальну середню освіту». (2020, 16 січня). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20
Кабінет Міністрів України. (2020, 11 березня). Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (211). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/211-2020-п
Коваленко, В.В., Мар’єнко, М.В., & Сухіх, А.С. (2021). Використання цифрових технологій у процесі змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти : методичні рекомендації (М.В. Мар’єнко, А.С. Сухіх, ред.). Київ: ІІТЗН НАПН України. https://lib.iitta.gov.ua/728506/
Коваленко, В.В., & Мар’єнко, М.В. (2021). Формування цифрових навичок в учнів під час змішаного навчання. In Збірник матеріалів ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених «Наукова молодь-2021» (с. 87-89). Київ: ІІТЗН НАПН України. https://bit.ly/3OGMIWV
Мар’єнко, М.В., & Сухіх, А.С. (2021). Ефективне та безпечне використання цифрових технологій під час змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти. In Збірник матеріалів ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених «Наукова молодь-2021» (с. 132-135). ІІТЗН НАПН України. https://bit.ly/3OGMIWV
Міністерство освіти і науки України. (2020a, 23 березня). Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину (1/9-173). https://bit.ly/38xCZkX
Міністерство освіти і науки України. (2020b, 16 березня). Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу СOVID-19 (406). https://bit.ly/3vTxYuV
Міністерство освіти і науки України. (2020c). Рекомендації щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти. https://bit.ly/3kqxPKo
Пасічник, О. (2021, 6 січня). Синхронне й асинхронне дистанційне навчання. Освіта.ua. https://osvita.ua/school/method/78950/

Переглядів анотації: 237 Завантажень PDF: 223

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.