МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

  • Майя Володимирівна Мар'єнко Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-8087-962X
  • Аліса Сергіївна Сухіх Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-8186-1715
Ключові слова: змішане навчання, цифрові технології, заклади загальної середньої освіти

Анотація

Актуальність дослідження зумовлено недостатнім використанням цифрових технологій для реалізації змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти. Для здійснення обміну навчальними матеріалами можливо застосовувати будь-які пристрої та інструменти, зокрема мобільний телефон, за допомогою якого можна організувати спільноту в соціальних мережах, мобільних додатках. Матеріали можна надсилати електронною поштою, розміщувати на вебсайті закладу загальної середньої освіти, зокрема відеоуроки або гіперпосилання на них. У період пандемії змішане навчання стало особливо актуальним. Багатьом закладам загальної середньої освіти, які опинились у «помаранчевій зоні», довелося в короткий термін запровадити змішане навчання. Тому розроблення методики використання цифрових технологій у процесі змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти є одним з першочергових завдань загальної середньої освіти України. Методика використання цифрових технологій у процесі змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти розкриває етапи організації змішаного навчання, практичні поради та фактори для вибору моделі змішаного навчання. Розглянуто моделі дистанційного навчання. Показано відмінності між поняттями «змішана модель навчання» та «змішане навчання». Проаналізовано моделі змішаного навчання: face-to-face, одночасна робота груп, ротації, перевернутий клас. Визначено умови, за яких відбувається вибір моделі використання дистанційних технологій навчання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Майя Володимирівна Мар'єнко, Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу хмаро орієнтованих систем інформатизації освіти Інституту цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Аліса Сергіївна Сухіх, Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу хмаро орієнтованих систем інформатизації освіти Інституту цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Воротникова, І.П., & Чайковська, Н.В. (упоряд.). (2020). Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навчально-методичний посібник. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка. https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/8/19/90.pdf

Закон України «Про освіту». (2017, 5 вересня). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Закон України «Про повну загальну середню освіту». (2020, 16 січня). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20

Кабінет Міністрів України. (2020, 11 березня). Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (211). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/211-2020-п

Коваленко, В.В., Мар’єнко, М.В., & Сухіх, А.С. (2021). Використання цифрових технологій у процесі змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти : методичні рекомендації (М.В. Мар’єнко, А.С. Сухіх, ред.). Київ: ІІТЗН НАПН України. https://lib.iitta.gov.ua/728506/

Коваленко, В.В., & Мар’єнко, М.В. (2021). Формування цифрових навичок в учнів під час змішаного навчання. In Збірник матеріалів ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених «Наукова молодь-2021» (с. 87-89). Київ: ІІТЗН НАПН України. https://bit.ly/3OGMIWV

Мар’єнко, М.В., & Сухіх, А.С. (2021). Ефективне та безпечне використання цифрових технологій під час змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти. In Збірник матеріалів ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених «Наукова молодь-2021» (с. 132-135). ІІТЗН НАПН України. https://bit.ly/3OGMIWV

Міністерство освіти і науки України. (2020a, 23 березня). Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину (1/9-173). https://bit.ly/38xCZkX

Міністерство освіти і науки України. (2020b, 16 березня). Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу СOVID-19 (406). https://bit.ly/3vTxYuV

Міністерство освіти і науки України. (2020c). Рекомендації щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти. https://bit.ly/3kqxPKo

Пасічник, О. (2021, 6 січня). Синхронне й асинхронне дистанційне навчання. Освіта.ua. https://osvita.ua/school/method/78950/

Опубліковано
2022-02-22
Як цитувати
Мар’єнко, М. В., & Сухіх, А. С. (2022). МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4111
Розділ
Для практичної діяльності освітян