МЕРЕЖА ДЕРЖАВНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
Анотація
Здійснено аналітичний огляд вітчизняної мережі 176 державних закладів вищої освіти (ЗВО) типу університет, академія, інститут, які складають основу національної вищої освіти, готують понад 80 % здобувачів, з метою визначення шляхів підвищення їх конкурентоспроможності. Мережа містить як потужні заклади, що беруть участь у провідних міжнародних рейтингах, так і значну кількість слабких, неефективних ЗВО. Мережа потребує оптимізації з огляду на надмірну кількість малопотужних закладів, які не спроможні забезпечити необхідну якість освіти, часто дублюють підготовку в одному місті, готують фахівців за спеціальностями, які не відповідають профілю закладу, натомість споживають значні ресурси. За результатами запропоновано рекомендації для вдосконалення національної мережі ЗВО, передовсім шляхом їх укрупнення. Аналітичне дослідження може слугувати підставою для прийняття рішень з підвищення ефективності й конкурентоспроможності ЗВО України.
Завантаження
Список використаних джерел
Державна служба статистики України. (2021а). Вища та фахова передвища освіта в Україні у 2020 році. http://www.ukrstat.gov.ua/
Державна служба статистики України. (2021b). Статистичний щорічник України. 2020 рік. http://www.ukrstat.gov.ua/
Єдина державна електронна база з питань освіти. (2022). Реєстр суб’єктів освітньої діяльності. https://registry.edbo.gov.ua/search/
Кабінет Міністрів України. (2018, 14 березня). Про затвердження переліку світових рейтингів університетів для визначення особливої категорії іноземців та осіб без громадянства, які претендують на працевлаштування в Україні (154-р). http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/154-2018-р
Кремень, В.Г. (ред.). (2021). Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні : монографія. Національна академія педагогічних наук України. Київ: КОНВІ ПРІНТ. https://doi.org/10.37472/NAES-2021-ua
Луговий, В., Слюсаренко, О., & Таланова, Ж. (2021). Дві стратегії розвитку вищої освіти: якої бракує Україні? Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство», (12), 35-52. https://doi.org/10.31874/2520-6702-2021-12-2-35-52
Президент України. (2002, 17 квітня). Про Національну доктрину розвитку освіти (347/2002). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002
Президент України. (2020, 3 червня). Про вдосконалення вищої освіти в Україні (210/2020). https://www.president.gov.ua/documents/2102020-34045
Саух, П. (2020). Стратегічне бачення нової моделі вищої освіти: рух до створення університетів світового класу. Наукова доповідь на методологічному семінарі НАПН України «Шляхи і механізми підвищення конкурентоспроможності університетів України» 19 листопада 2020 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-13-7
European University Association. (2019, May 8). University Mergers in Europe 2019. https://eua.eu/resources/publications/828:university-mergers-in-europe.html
QS Top Universities. (2021). QS World University Rankings 2022. https://www.topuniversities.com/qs-world-university-rankings
Shanghai Ranking. (2021a). Academic Rankins of World Universities. https://www.shanghairanking.com/rankings/arwu/2021
Shanghai Ranking. (2021b). Global Rankins of Academic Subjects. https://www.shanghairanking.com/rankings/gras/2021
THE World University Rankings. (2021). World University Rankings 2022. https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2022/world-ranking
World Bank Group. (2019). Review of the Education Sector in Ukraine. Moving towards Effectiveness, Equity and Efficiency (RESUME3). Overview. https://bit.ly/30vLppl

Переглядів анотації: 1146 Завантажень PDF: 3295

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.