СУПРОВІД РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: СУЧАСНИЙ СУСПІЛЬНИЙ ДИСКУРС

Наукова доповідь на методологічному семінарі НАПН України «Розвиток обдарованої особистості: світовий та вітчизняний контексти» 18 листопада 2021 р.

  • Марина Юріївна Мельник Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-6581-5129
Ключові слова: освіта, обдарованість, діагностика обдарованості, розвиток обдарованості

Анотація

Здійснено аналіз результатів опитування щодо супроводу розвитку обдарованої особистості в освітньому процесі, що його проводив Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України. Протягом 3-30 вересня 2021 р. опитано понад 52 тис. респондентів — представників педагогічної спільноти, здобувачів освіти та батьків. Розглянуто обізнаність педагогічної спільноти та батьків щодо діагностики та супроводу розвитку обдарованості в освітньому процесі. Виявлено готовність працівників закладів освіти ідентифікувати обдарованих здобувачів освіти та працювати з ними. Встановлено, що 80 % педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, 60 % учнів та половина батьків, які були учасниками опитування, переконані в необхідності діагностики та супроводу розвитку обдарованості в освітньому процесі. На думку опитаних працівників закладів освіти, труднощі ідентифікації та супроводу розвитку обдарованих учнів найчастіше пов’язані з відсутністю методичного забезпечення та браком часу на організацію і проведення такої роботи. З’ясовано, що для педагогічних працівників у підтримці та розвитку обдарованості учнів існує кілька важливих мотиваторів — підтримка батьків, підтримка від МОН України, інститутів післядипломної педагогічної освіти, адміністрації закладу освіти, фінансова винагорода. Водночас найважливішими та найбільш нагальними, на думку опитаних, є системні зміни: розроблення та впровадження державної програми (концепції) підтримки й розвитку дитячої обдарованості. Уточнено потреби учасників освітнього процесу в організації діагностики та супроводу розвитку обдарованої особистості.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Марина Юріївна Мельник, Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

кандидат педагогічних наук , завідувач відділу діагностики обдарованості Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Закон України «Про освіту». (2017, 5 вересня). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Інститут обдарованої дитини НАПН України (2009-2021). Основні завдання. https://iod.gov.ua/viewpage.php?page_id=7

Інститут обдарованої дитини НАПН України. (2021, 22 листопада). Методологічний семінар «Розвиток обдарованої особистості: світовий та вітчизняний контексти». https://www.iod.gov.ua/articles.php?article_id=37

Мельник, М.Ю. (2021). Дослідження обізнаності та ставлення педагогічної спільноти, здобувачів освіти та батьків до діагностики й супроводу розвитку обдарованої особистості. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України. http://www.iod.gov.ua/images/files/Zvit_rezultatOpit.pdf

Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати
Мельник, М. Ю. (2021). СУПРОВІД РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: СУЧАСНИЙ СУСПІЛЬНИЙ ДИСКУРС: Наукова доповідь на методологічному семінарі НАПН України «Розвиток обдарованої особистості: світовий та вітчизняний контексти» 18 листопада 2021 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-13-2
Розділ
Методологічний семінар НАПН України