ЯКІСТЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ОЧИМА СТУДЕНТІВ
Анотація
Стаття є науково обґрунтованим результатом аналізу даних масштабного дослідницького проєкту «Студенти закладів вищої освіти про своє навчання», що його реалізовували упродовж лютого — листопада 2021 р. Центр інноваційного розвитку вищої освіти Національної академії педагогічних наук України та Центр соціально-гуманітарних досліджень Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Використана методологія та методика збору інформації, параметри вибіркової сукупності загалом відображають модель генеральної сукупності і відповідають вимогам репрезентативності, що є підставою поширювати висновки здійсненого дослідження на всю генеральну сукупність студентів закладів вищої освіти України.
На основі системного аналізу результатів соціологічного дослідження визначено не лише сильні сторони освітнього процесу, а й істотні больові точки в роботі закладів вищої освіти різних регіонів України. На цій основі запропоновано низку заходів, повʼязаних із продукуванням практичних навичок і вмінь в освітньому процесі, з рівнем залученості студентів до науково-дослідної та науково-пошукової роботи, академічною мобільністю, критеріями оцінювання знань, проблемами працевлаштування та протидією тенденціям міграції інтелектуального капіталу України. Окреслені в дослідженні пропозиції дають змогу органам законодавчої та виконавчої влади, роботодавцям, керівникам закладів вищої освіти зробити відповідні коригувальні кроки та ухвалити обґрунтовані рішення щодо подальших дій у реформуванні системи вищої освіти в короткостроковій та середньостроковій перспективі.
Завантаження
Список використаних джерел
Бакиров, В.С., Кизилов, А.И., & Даниленко, И.В. (2017). Онлайн-опрос в системе социологического мониторинга высшей школы Украины. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (39), 275-280. https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/10256
Головний державний санітарний лікар України. (2021, 23 квітня). Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (4). https://bit.ly/3qvEI0z
Державна служба якості освіти України. (2021). Аналітична довідка щодо тенденцій організації дистанційного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти в умовах карантину у 2020/2021 навчальному році (за результатами онлайн-анкетування учасників освітнього процесу). https://bit.ly/3fvXui5
Закон України «Про вищу освіту». (2014, 1 липня). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Кабінет Міністрів України. (2020, 9 грудня). Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. (1236) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1236-2020-п
Кабінет Міністрів України. (2021, 3 вересня). Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 і від 29 червня 2021 р. № 677 (954). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/954-2021-п
Кізілов, О., Рапопорт, А., & Кізілова, К. (2014). Академічна мобільність українських студентів: наміри, залучення та перешкоди. Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства, (20), 327-334.
Кузіна, І. (2017). Роль інституту освіти в забезпеченні інформаційної безпеки держави (з позицій неоінституціонального підходу). Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (38), 31-34. https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8573
Міністерство освіти і науки України. (2021, 21 жовтня). Про організацію освітнього процесу в закладах освіти під час епідемічної небезпеки (1/9-558). https://bit.ly/3Ka3kUH
Саух, П.Ю. (2020). Стратегічне бачення нової моделі вищої освіти: рух до створення університетів світового класу. Наукова доповідь на методологічному семінарі НАПН України «Шляхи і механізми підвищення конкурентоспроможності університетів України» 19 листопада 2020 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-13-7
Саух, П. (2021). Вища освіта: портрет без фантазій і прикрас. Вища освіта України, (1), 13-19.
Саух, П.Ю., & Саух, І.В. (2021). Духовність у «колесі життєвого балансу» сучасної людини. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-14-2
World Bank Group. (2021, 2 April). The Impact of COVID-19 on Education — Recommendations and Opportunities for Ukraine. https://bit.ly/3ftPpe4

Переглядів анотації: 89 Завантажень PDF: 111

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.