ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ДИТИНИ: НАСТУПНІСТЬ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
Наукова доповідь загальним зборам НАПН України 19 листопада 2021 р.
Анотація
У доповіді зосереджено увагу на проблемі наступності між дошкільною та початковою ланками освіти у формуванні компетентностей дитини. Охарактеризовано сучасні підходи до вирішення окресленої проблеми у наукових дослідженнях та освітніх практиках. Представлено аналіз змісту нормативних документів, зокрема Державних стандартів дошкільної та початкової освіти, з метою виокремлення спільних підходів, ціннісних орієнтацій, принципів, наскрізних компетентностей у розвитку дітей. З’ясовано, що для формування компетентної особистості у дошкільному та молодшому шкільному віці важливими є не лише урегульованість змісту нормативних документів двох освітніх ланок, а й усвідомлення педагогами та батьками вікових особливостей конкретного періоду життя дитини, спільності у доборі методів, форм та засобів освітньої роботи. Наведено результати дослідження сучасної практики закладів дошкільної освіти щодо забезпечення наступності та налагодження партнерської взаємодії з початковою школою. З’ясовано, що проблему наступності вихователі вирішують через ознайомлення зі змістом програм НУШ, застосування сучасних педагогічних технологій, проведення просвітницької роботи серед батьків та за допомогою співпраці з учителями початкових класів. Окреслено низку організаційно-педагогічних умов, за яких наступність між дошкільною та початковою освітою забезпечуватиметься у практичній площині.
Завантаження
Список використаних джерел
Воронов, В.А., Гавриш, Н.В., Канішевська, Л.В., Піроженко, Т.О., Рейпольська, О.Д., & Сисоєва, С.О. (Укл.). (2020). Концепція освіти дітей раннього та дошкільного віку. Національна академія педагогічних наук України. Київ. ФОП Ференець В.Б. https://bit.ly/2E3xuLJ
Гриневич, Л., Елькін, О., Калашнікова, С., Коберник, І., Ковтунець, В., Макаренко, О., Малахова, О., Нанаєва, Т., Усатенко, Г., Хобзей, П., & Шиян, Р. (2016). Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи (М. Грищенко, заг. ред.). Міністерство освіти і науки України. https://cutt.ly/oRYU2ff
Кабінет Міністрів України. (2018, 21 лютого). Про
затвердження Державного стандарту початкової освіти (87). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-п
Косенчук, О.Г., Новик, І.М., Венгловська, О.А., & Куземко, Л.В. (Упорядн.). (2021). Державний стандарт дошкільної освіти: особливості впровадження : навчально-методичний посібник. Харків: Ранок.
Міністерство освіти і науки України. (2021, 12 січня). Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція (33). https://bit.ly/39UTWUn
Моисеев, И.А. (ред). (2008). Преемственность. Дошкольное образовательное учреждение —начальная школа. Москва: Новый учебник.
Перережко, І. (2006). Проблеми наступності в навчанні. Початкова освіта, (42), 7-9.
Савченко, О.Я. (2000). Наступність і перспектива в роботі двох перших ланок освіти. Дошкільне виховання, (11), 4-5.

- PDF Report
- PDF Presentation
Переглядів анотації: 100 Завантажень PDF: 132
Завантажень PDF: 72

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.