ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ — РІВНІ СЕРЕД РІВНИХ

Підсумки VII Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав — до рівних можливостей», 7-8 жовтня 2021 р., м. Київ, Україна

  • Леся Іванівна Прохоренко Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-5037-0550
  • Наталія Анатоліївна Ярмола Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-9374-5543
Ключові слова: освіта, спеціальна педагогіка, спеціальна психологія, конгрес, діти з особливими потребами, корекційно-розвивальна робота, психолого-педагогічний супровід

Анотація

VIІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав —до рівних можливостей» відбувся 7-8 жовтня 2021 р. у форматі офлайн-онлайн, з трансляцією в онлайн-форматі на платформі YouTube. Організатори заходу — Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського».
Започаткований Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України цей щорічний захід став уже традиційним і проводиться у кожній із областей нашої держави. Проведення попередніх конгресів на базі провідних педагогічних університетів (Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Київський університет імені Бориса Грінченка, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Комунальний заклад вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради) засвідчило величезну зацікавленість і активну участь у них представників освітньої спільноти. Упродовж 1-2 днів учасники мали змогу не лише ознайомитися з результатами науково-теоретичних досліджень нагальних проблем спеціальної психології і спеціальної педагогіки, але й взяти безпосередню участь у роботі круглих столів, семінарів і майстер-класів, що вкрай важливо саме для практичних представників.
Робота конгресу відбувалася за такими напрямами: освіта дітей з особливими потребами: міжнародний досвід, українські реалії та перспективи; інклюзія в освіті: поступ та проблеми; інновації в освіті осіб з особливими потребами: стратегії і технології Нової української школи; проблеми наступності в освіті осіб з особливими потребами: дошкільний заклад — заклад загальної середньої освіти — доуніверситетська підготовка — заклад вищої освіти; законодавче та нормативно-правове забезпечення доступу до якісної освіти осіб з особливими потребами; дистанційна освіта осіб з особливими потребами: організаційно-педагогічні аспекти; технології розвитку дітей з особливими освітніми потребами: діагностика та раннє втручання; психолого-педагогічний супровід дітей з особливими потребами та їхніх родин в умовах кризових викликів; проблеми соціалізації осіб з особливими потребами в умовах системних змін; розвиток особистісно-професійної компетентності педагогів: підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Леся Іванівна Прохоренко, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор психологічних наук, професор, директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Наталія Анатоліївна Ярмола, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

кандидат педагогічних наук, заступник директора з наукової роботи Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Аніщенко, О.В., Базелюк, Н.В., Березівська, Л.Д., Бех, І.Д., Биков, В.Ю., Бойко, А.Е., Вашуленко, О.П., Вербицький, В.В., Вітренко, Ю.М., Ворона, В.О., Гавриш, Н.В., Гальченко, М.С., Гордієнко, В.П., Гудим, І.М., Джурило, А.П., Довбищенко, В.І., Драч, І.І., Єршова, Л.М., Жиляєв, І.Б., … Ярошенко, О.Г. (2021). Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні (До 30-річчя незалежності України) : монографія (В.Г. Кремень, ред.). Національна академія педагогічних наук України. Київ: КОНВІ ПРІНТ. https://doi.org/10.37472/NAES-2021-ua

Закон України «Про освіту». (2017, 5 вересня). http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145–19

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. (2021, 7 жовтня). VІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології [Відео]. YouTube. https://youtu.be/gdzdidPjVgY

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. (2021, 9 жовтня). 7-8 жовтня 2021 року у форматі офлайн-онлайн відбувся VIІ Міжнародний Конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав — до рівних можливостей». http://ispukr.org.ua/?p=8140

Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю. (2006). http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71

Кремень, В.Г. (2021). VIІ Міжнародний Конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав — до рівних можливостей» : Виступ президента НАПН України, 7 жовтня 2021 р., м. Київ, Україна. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-3-2

Луговий, В.І. (2021). Інституалізація та інклюзія — два крила освіти дітей з особливими освітніми потребами : Виступ на VІІ Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав — до рівних можливостей», 7 жовтня 2021 р., м. Київ, Україна. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-3-3

Опубліковано
2021-11-10
Як цитувати
Прохоренко, Л. І., & Ярмола, Н. А. (2021). ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ — РІВНІ СЕРЕД РІВНИХ: Підсумки VII Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав — до рівних можливостей», 7-8 жовтня 2021 р., м. Київ, Україна. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-3-4
Розділ
Події