ІНСТИТУАЛІЗАЦІЯ ТА ІНКЛЮЗІЯ — ДВА КРИЛА ОСВІТИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Виступ на VІІ Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав — до рівних можливостей», 7 жовтня 2021 р., м. Київ, Україна

  • Володимир Іларіонович Луговий Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-1650-066X
Ключові слова: освіта дітей з особливими освітніми потребами, інклюзивне навчання, баланс інституалізації та інклюзії, модернізація діагностики розвитку, змісту і методів навчання

Анотація

У виступі зазначено динамізм у реформуванні сфери освіти дітей із особливими освітніми потребами останніми роками на засадах дитиноцентризму. Наголошено на важливій ролі в модернізації цієї освітньої ланки щорічних міжнародних конгресів зі спеціальної педагогіки і психології, що проводяться Національною академією педагогічних наук України у співпраці із закладами вищої освіти України і зарубіжжя. Аргументовано, що тенденція прискореного розвитку інклюзивного навчання забезпечує баланс інституційної та інклюзивної форм освіти згаданої категорії дітей. Подальше вдосконалення освіти дітей з особливими освітніми потребами вимагає модернізації технологій та інструментів діагностики розвитку дитини, осучаснення змісту і методів навчання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Володимир Іларіонович Луговий, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, перший віце-президент Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Аніщенко, О.В., Базелюк, Н.В., Березівська, Л.Д., Бех, І.Д., Биков, В.Ю., Бойко, А.Е., Вашуленко, О.П., Вербицький, В.В., Вітренко, Ю.М., Ворона, В.О., Гавриш, Н.В., Гальченко, М.С., Гордієнко, В.П., Гудим, І.М., Джурило, А.П., Довбищенко, В.І., Драч, І.І., Єршова, Л.М., Жиляєв, І.Б., … Ярошенко, О.Г. (2021). Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні (До 30-річчя незалежності України) : монографія (В.Г. Кремень, ред.). Національна академія педагогічних наук України. Київ: КОНВІ ПРІНТ. https://doi.org/10.37472/NAES-2021-ua

Закон України «Про освіту». (2017, 5 вересня). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Закон України «Про повну загальну середню освіту». (2020, 16 січня). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20

Засенко, В.В. (2019). V Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології і реабілітології «Діти з особливими потребами в освітньому просторі». Вісник Національної академії педагогічних наук України, 1(1). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2019-1-1-3-2

Кабінет Міністрів України. (2000, 3 серпня). Про утворення Міжвідомчої комісії з питань охорони дитинства (1200). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1200-2000-п

Кремень, В.Г. (2021). VIІ Міжнародний Конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей». Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-3-2

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. (2021, 7 жовтня). VІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології [Відео]. YouTube. https://youtu.be/gdzdidPjVgY

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. (2021, 9 жовтня). 7-8 жовтня 2021 року у форматі офлайн-онлайн відбувся VIІ Міжнародний Конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав — до рівних можливостей». http://ispukr.org.ua/?p=8140

Національна академія педагогічних наук України. (2021, 7 жовтня). «Діти з особливими потребами: від рівних прав — до рівних можливостей». http://naps.gov.ua/ua/press/releases/2453/

Прохоренко, Л.І., & Ярмола, Н.І. (2020). На допомогу практикам — VІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Особливі діти»: освіта і соціалізація». Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-3-2

Опубліковано
2021-10-12
Як цитувати
Луговий, В. І. (2021). ІНСТИТУАЛІЗАЦІЯ ТА ІНКЛЮЗІЯ — ДВА КРИЛА ОСВІТИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ: Виступ на VІІ Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав — до рівних можливостей», 7 жовтня 2021 р., м. Київ, Україна. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-3-3
Розділ
Події