УКРАЇНСЬКА ШКОЛА ЯК ВІДКРИТА СОЦІАЛЬНА СИСТЕМА

Доповідь на Всеукраїнському серпневому форумі «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху», 19 серпня 2021 р., м. Київ, Україна


  • Василь Григорович Кремень Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-5459-1318
Ключові слова: українська школа, відкрита соціальна система, цифрова компетентність, кібербулінг, медіаосвіта

Анотація

У виступі висвітлено проблему утвердження української школи як відкритої громадсько-активної системи. Привернуто увагу до ключових завдань, які необхідно вирішити на шляху реформування загальної середньої освіти в Україні. З-поміж них: запровадження державно-громадського управління у створенні відкритого простору активної взаємодії української школи; урахування відповідних особливостей, пов’язаних з розширенням сфери застосування цифрових рішень і сервісів, доступністю ґаджетів, інтенсивним розвитком соціальних медіа; формування цифрової компетентності здобувачів загальної середньої освіти, вчителів і батьків; міжнародне співробітництво, яке є невід’ємною складовою діяльності школи; унаслідок збільшення інтернет-ризиків забезпечення профілактики кібербулінгу та зменшення кібервіктимізації дітей і підлітків; формування потужного громадського руху обізнаного цифрового батьківства. Схарактеризовано тенденції, які стали притаманними для суспільства та є значущими для активної взаємодії української школи в освітньому й соціальному просторах в умовах функціонування онлайн.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Василь Григорович Кремень, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор філософських наук, професор, дійсний член (академік) НАН України і НАПН України, президент Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Міністерство освіти і науки України. (2021, 19 серпня). При реформуванні сфери освіти важливий діалог та зворотний зв’язок від освітян, — Голова Верховної Ради Дмитро Разумков. https://cutt.ly/2WejtnN

Міністерство освіти і науки України. (2021, 19 серпня). Місія освіти полягає у формуванні людського капіталу, — Міністр Сергій Шкарлет під час Всеукраїнського серпневого форуму. https://cutt.ly/HWejlKL

Міністерство освіти і науки України. (2021, 19 серпня). Виклики COVID-19, іноземний досвід, розвиток педагогів — партнери МОН обговорили можливості для розвитку освіти України під час Серпневого форуму. https://cutt.ly/aWejnKV

Національна академія педагогічних наук України. (2021, 17 серпня). Проєкт «Концепції виховання дітей та молоді в цифровому просторі» представлено для обговорення. https://naps.gov.ua/ua/press/releases/2384/

Національна академія педагогічних наук України. (2021, 19 серпня). Всеукраїнський серпневий форум «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху»: сесія «Нова Українська школа». http://naps.gov.ua/ua/press/releases/2389/

Code de l'éducation. (2000). Légifrance. https://www.legifrance.gouv.fr/codes/id/LEGITEXT000006071191/

MON UKRAINE. (2021, 19 серпня). Всеукраїнський серпневий форум «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху» [Відео]. YouTube. https://youtu.be/llrHED85xnw


Переглядів анотації: 38
Завантажень PDF: 28
Опубліковано
2021-08-25
Як цитувати
Кремень, В. Г. (2021). УКРАЇНСЬКА ШКОЛА ЯК ВІДКРИТА СОЦІАЛЬНА СИСТЕМА. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-17-1
Розділ
До 30-річчя Незалежності України