ПЕРСПЕКТИВНІ ПРАКТИКИ ВЗАЄМОДІЇ УНІВЕРСИТЕТУ З ГРОМАДОЮ, БІЗНЕСОМ І ВЛАДОЮ ЯК ОСНОВА ЙОГО КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Наукова доповідь на методологічному семінарі НАПН України «Шляхи і механізми підвищення конкурентоспроможності університетів України» 19 листопада 2020 р.


  • Анатолій Миколайович СОЛОНЕНКО Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, м. Мелітополь, Україна https://orcid.org/0000-0002-3417-5146
  • Ірина Андріївна МАЛЬЦЕВА Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, м. Мелітополь, Україна http://orcid.org/0000-0002-7517-529X
  • Олена Василівна ФЕДОРОВА Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, м. Мелітополь, Україна https://orcid.org/0000-0002-6968-7408
  • Наталя Анатоліївна СЕГЕДА Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, м. Мелітополь, Україна https://orcid.org/0000-0001-8809-5590
  • Наталя Миколаївна ФАЛЬКО Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, м. Мелітополь, Україна https://orcid.org/0000-0001-9475-6770
Ключові слова: конкурентоспроможність, якість освіти, громада, бізнес, влада, взаємодія, освіта впродовж життя, науковий продукт

Анотація

У доповіді пропонується стислий огляд досвіду Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького у розробці стратегічних траєкторій розвитку університету та шляхів їх реалізації з метою успішної конкуренції на ринку освітніх послуг. У доповіді подано практичні результати системної діяльності університету у сферах суспільного життя, бізнесу, влади, взаємодія з якими розкриває перспективи конкурентоспроможності та самоствердження в освітньому просторі України та за її межами. Зокрема, розкрито зміст критеріїв, що уможливлюють продуктивну взаємодію з громадою, бізнесом і владою: успішні конкурентоспроможні випускники; прозорість вступної компанії; різноманітність освітніх програм; успішна акредитація освітніх програм; реалізація концепції освіти впродовж життя; забезпечення неформальної освіти; розробка і введення сертифікаційних програм і цілісної програми професійного зростання викладачів університету; започаткування спільної з НАПН України широкомасштабної просвітницької діяльності у формі відкритого освітнього простору Методичної майстерні вчителя Нової української школи; співпраця з органами місцевого самоврядування та громадою; пошук і налагодження партнерських відносин з вдалими підприємцями регіону; активність науковців у розробці соціально актуальних і економічно раціональних для регіону програм, позитивна динаміка рейтингових показників університету.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Список використаних джерел

Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького. (n.d.). https://mdpu.org.ua/

Міністерство освіти і науки України. (2020, 25 вересня). Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021-2031 роки. https://cutt.ly/fjrLmEd

Освіта.ua. (2020a, 10 серпня). Консолідований рейтинг вишів України 2020 року. https://osvita.ua/vnz/rating/51741/

Освіта.ua. (2020b, 10 серпня). Кращі педагогічні заклади вищої освіти України. https://osvita.ua/vnz/rating/42227/

Освіта.ua. (2020c, 10 серпня). Рейтинг вищих навчальних закладів Запоріжжя. http://osvita.ua/vnz/rating/45553/

Ranking Web of Universities. (2020a, July). World. https://www.webometrics.info/en/world

Ranking Web of Universities. (2020b, July). Ukraine. https://cutt.ly/TjrLak2


Переглядів анотації: 51
Завантажень PDF: 32
Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
СОЛОНЕНКО, А. М., МАЛЬЦЕВА, І. А., ФЕДОРОВА, О. В., СЕГЕДА, Н. А., & ФАЛЬКО, Н. М. (2020). ПЕРСПЕКТИВНІ ПРАКТИКИ ВЗАЄМОДІЇ УНІВЕРСИТЕТУ З ГРОМАДОЮ, БІЗНЕСОМ І ВЛАДОЮ ЯК ОСНОВА ЙОГО КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-13-8
Розділ
Методологічний семінар НАПН України