НАШ ВНЕСОК У ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ: ЯКИМ ВІН Є І ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ ЙОГО ЗБІЛЬШЕННЯ

Наукова доповідь на загальних зборах НАПН України 17 грудня 2019 р.

  • Микола Миколайович СЛЮСАРЕВСЬКИЙ Інститут соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-4038-5668
Ключові слова: суспільство, освіта, психологічний супровід, Державна програма розвитку психологічної науки, психологічні кадри, державне замовлення на підготовку психологів

Анотація

Схарактеризовано основні напрями супроводу українськими соціальними психологами трансформаційних процесів у суспільстві та освіті: 1) відстеження тенденцій динаміки суспільної свідомості за допомогою всеукраїнських репрезентативних опитувань; 2) розроблення практично зорієнтованих теорій, моделей і концепцій, що складають теоретико-методологічний фундамент як дослідження, так і супроводження суспільних змін; 3) донесення отриманих даних і наукових розробок до споживача, науково-методична допомога органам державної влади. Водночас констатовано, що можливості психологічного супроводу трансформаційних процесів в освіті, а тим паче в суспільстві загалом, наразі обмежені як недостатньою державною підтримкою розвитку психологічної науки, так і відсутністю дієвих механізмів упровадження наявних розробок і рекомендацій. Обґрунтовано необхідність затвердження на урядовому рівні Державної цільової програми розвитку психологічної науки в Україні. Порушено надзвичайно гостру для країни, що фактично перебуває в стані війни, проблему підготовки психологічних кадрів. Для її актуалізації проведено порівняльний аналіз стану підготовки психологів в Україні і США. Зроблено висновок про потребу збільшення обсягів і водночас більш раціональної реалізації державного замовлення на підготовку вітчизняних психологічних кадрів, що передбачає його розміщення у провідних університетах та наукових установах психологічного профілю.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2019-12-23
Як цитувати
СЛЮСАРЕВСЬКИЙ, М. М. (2019). НАШ ВНЕСОК У ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ: ЯКИМ ВІН Є І ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ ЙОГО ЗБІЛЬШЕННЯ: Наукова доповідь на загальних зборах НАПН України 17 грудня 2019 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 1(1), 1-4. https://doi.org/10.37472/2707-305X-2019-1-1-1-2
Розділ
Загальні збори НАПН України