ІДЕЇ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ СПОНУКАЮТЬ НАУКОВЦІВ ДІЯТИ

  • Ольга Григорівна Ярошенко Інститут вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-1555-0526
Ключові слова: виховний потенціал, Григорій Сковорода, музейна педагогіка, Національна академія педагогічних наук України, Чорнухинський літературно-меморіальний музей Г.С. Сковороди, ювілей

Анотація

Статтю присвячено 300-річчю з дня народження Григорія Сковороди. У ній розкрито значущість виховного потенціалу спадщини мандрівного філософа для сучасних закладів середньої і вищої освіти. Описано діяльність Чорнухинського літературно-меморіального музею Г.С. Сковороди на Полтавщині як один із можливих варіантів долучення до настанов видатного українця нинішніх здобувачів середньої і вищої освіти. Музей, якому нині виповнюється 50 років, містить по-сучасному оновлені шість тематичних експозицій, що налічують понад 2 тис. унікальних експонатів. Працівники музею використовують їх у просвітницькій діяльності. Ландшафт музейної педагогіки охоплює щорічний учнівський конкурс знавців творчої спадщини Григорія Сковороди «Іду за Сковородою» (5 номінацій); художні пленери, конференції і виставки; сторінку «Чорнухинський літературно-меморіальний музей Г.С. Сковороди — родинне гніздо філософа» у Facebook тощо. Привернено увагу до можливостей і перспектив співпраці науковців НАПН України і Чорнухинського літературно-меморіального музею Г.С. Сковороди задля втілення настанов видатного українського філософа.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ольга Григорівна Ярошенко, Інститут вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, головний науковий співробітник відділу інтеграції вищої освіти і науки Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Булда, М.І. (2006). Мудрець з Чорнухинського краю. 2-ге вид., доп. і переробл. Чорнухи.

Булда, М.І. (2013). Край Григорія Сковороди : історичний нарис. Гадяч: Видавництво «Гадяч».

Дзюба, І. (2006). «Перший розум наш…». У І. Дзюба, З криниці літ. Т. 1: Статті. Доповіді. Рецензії. Передмови. Дещо про добрих сусідів і духовну рідню (с. 444-448). Київ: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія». http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0002065

Міністерство культури та інформаційної політики України. (2022). Національний літературно-меморіальний музей Г. С. Сковороди 1972-2022. https://restore.mkip.gov.ua/objects/naczionalnyj-literaturno-memorialnyj-muzej-g-s-skovorody

Осмир, О.Б. (2020). Сучасність мудрости Г. Сковороди : світоглядний нарис. Львів: Література та мистецтво.

Сковорода, Г.С. (1994a). Твори у 2 томах. Т. 1: Поезії. Байки. Трактати. Діалоги. Український науковий інститут Гарвардського університету. Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка Національної Академії наук України (Гарвардська бібліотека давнього українського письменства). Київ: АТ «Обереги».

Сковорода, Г.С. (1994). Твори у 2 томах. Т. 2: Трактати. Діалоги. Притчі. Переклади. Листи. Український науковий інститут Гарвардського університету. Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка Національної Академії наук України (Гарвардська бібліотека давнього українського письменства). Київ: АТ «Обереги».

Стадниченко, В.Я. (2012). Садівник щастя: Сковорода як дзеркало України : нариси, дослідження, спогади, поезії, світлини. Київ: Криниця.

Стадниченко, В.Я. (2016). Учитель життя. Сковорода як гасло часу. Київ: Успіх і кар’єра.

UNESCO. (2022, August 30). Damaged cultural sites in Ukraine verified by UNESCO. https://www.unesco.org/en/articles/damaged-cultural-sites-ukraine-verified-unesco

Опубліковано
2022-09-21
Як цитувати
Ярошенко, О. Г. (2022). ІДЕЇ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ СПОНУКАЮТЬ НАУКОВЦІВ ДІЯТИ. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(2), 1-5. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4204
Розділ
До 300-річчя з дня народження Григорія Сковороди