ДІЯЛЬНІСТЬ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ (лютий-серпень 2022 р.)

  • Василь Григорович Кремень Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-5459-1318
  • Володимир Іларіонович Луговий Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-1650-066X
  • Олег Михайлович Топузов Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-7690-1663
  • Світлана Олександрівна Сисоєва Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-2499-732X
  • Сергій Дмитрович Максименко Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-3592-4196
  • Олександр Іванович Ляшенко Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-6885-5978
  • Нелля Григорівна Ничкало Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-5989-5684
  • Петро Юрійович Саух Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-9767-7496
  • Ірина Юріївна Регейло Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-0512-2456
Ключові слова: військова агресія Російської Федерації, волонтерська допомога, захист України, міжнародна інформаційна діяльність, науково-методичний психолого-педагогічний супровід, Національна академія педагогічних наук України

Анотація

В аналітичному огляді представлено інформацію про діяльність НАПН України, її відділень та наукових установ в умовах воєнного стану (за період лютий — серпень 2022 р.), запровадженого і продовженого відповідно до указів Президента України у зв’язку із повномасштабною війною Російської Федерації проти України. Висловлюючи безумовну підтримку керівництву держави та Збройним Силам України щодо захисту суверенітету і територіальної цілісності України, зусилля вчених НАПН України спрямовано на організацію властивих для академії комплексних заходів щодо опору російській агресії, посилення ефективності діяльності задля прискорення перемоги, вдосконалення науково-методичного супроводу освіти, розвитку науки для повоєнного відновлення країни на високотехнологічній основі.

Висвітлено ключові напрями роботи НАПН України, зокрема, розкрито зміст наукових і науково-організаційних заходів; провадження наукових досліджень та науково-організаційної роботи в наукових установах НАПН України; системний науково-методичний супровід освіти, співпрацю з МОН України та закладами освіти; експертну діяльність; психологічний супровід освітянської спільноти, надання психологічної підтримки населенню в кризових умовах; міжнародну інформаційно-просвітницьку діяльність і підтримку інформаційної безпеки та волонтерську допомогу вчених НАПН України.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Василь Григорович Кремень, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор філософських наук, професор, дійсний член (академік) НАН України і НАПН України, президент Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Володимир Іларіонович Луговий, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, перший віце-президент Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Олег Михайлович Топузов, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, віце-президент Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Світлана Олександрівна Сисоєва, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, академік-секретар Відділення філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Сергій Дмитрович Максименко, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор психологічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, академік-секретар Відділення психології та спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Олександр Іванович Ляшенко, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Нелля Григорівна Ничкало, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Петро Юрійович Саух, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор філософських наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, академік-секретар Відділення вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Ірина Юріївна Регейло, Національна академія педагогічних наук України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, начальник науково-організаційного відділу апарату Президії Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

Список використаних джерел

Березівська, Л.Д., Закатнов, Д.О., Тарнавська, С.В., & Лобановська, І.Г. (2022). Діяльність державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського в умовах воєнного стану. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4128

Бібік, Н.М., & Павлова, Т.С. (2022). Методичні рекомендації до пропедевтичного ознайомлення молодших школярів з основами радіаційно-гігієнічної безпеки. Київ: Інститут педагогіки НАПН України. https://bit.ly/3LpLnCw

Васютинський, В., Горностай, П., Губеладзе, І. Найдьонова, Л., Чуніхіна, С., & Слюсаревський, М. (2022). Термінологічний словник російсько-української війни (М. Слюсаревський, ред.). Київ : Інститут соціальної та політичної психології НАПН України. https://bit.ly/3R2niCJ

Драч, І.І., & Скиба, Ю.А. (2022). Діяльність Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України в умовах воєнного часу. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4126

Єршова, Л.М. (2022). Витоки великороського шовінізму. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4132

Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні». (2022, 24 лютого). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2102-20

Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні». (2022, 15 березня). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2119-20

Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні». (2022, 22 травня). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2263-20

Зливков, В., & Лукомська, С. (2022). Діти війни: теоретико-методичні і практичні аспекти психологічної допомоги : посібник. Київ-Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М. http://psychology-naes-ua.institute/read/2654/

Кабінет Міністрів України. (2018, 29 серпня). Про затвердження Положення про конкурс щодо обрання членів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (703). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/703-2018

Карамушка, Л.М. (2022). Психічне здоров’я особистості під час війни: як його зберегти та підтримати : методичні рекомендації. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. http://psychology-naes-ua.institute/read/2644/

Карамушка, Л., & Карамушка, Т. (2022). Емпіричне дослідження особливостей психічного здоров’я вимушених «внутрішніх» переселенців в умовах війни. Організаційна психологія. Економічна психологія, 2(26), 48-59, https://doi.org/10.31108/2.2022.2.26.6

Кокун, О.М, Клочков, В.В., Мороз, В.М., Пішко, І.О., & Лозінська, Н.С. (2022). Забезпечення психологічної стійкості військовослужбовців в умовах бойових дій: методичний посібник. Київ-Одеса: Фенікс. https://lib.iitta.gov.ua/731412

Кокун, О.М., Мороз, В.М., Пішко, І.О., Лозінська, Н.С. (2022). Теорія і практика управління страхом в умовах бойових дій : методичний посібник. Київ-Одеса: Фенікс. https://lib.iitta.gov.ua/730971

Кремень, В.Г. (2022). Віроломне вторгнення Росії в Україну: виклики і перспективи: Виступ на засіданні Президії НАПН України 21 квітня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4121

Кремень, В.Г., Луговий, В.І., Саух, П.Ю., & Таланова, Ж.В. (2022). Мережа державних закладів вищої освіти України: аналітичний огляд конкурентоспроможності. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4122

Кремень, В.Г., Луговий, В.І., Топузов, О.М., Сисоєва, С.О., Максименко, С.Д., Ляшенко, О.І., Ничкало, Н.Г., Саух, П.Ю., Лук’янова, Л.Б., Регейло, І.Ю., & Гудим, І.М. (2022). Про роботу відділень та наукових установ Національної академії педагогічних наук україни в умовах воєнного стану: Наукова доповідь Президії НАПН України 24 березня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4118

Лапаєнко, С.В., Агалець, І.О., Гуралюк, А.Г., Закатнов, Д.О., & Ростока, М.Л. (2022). Діяльність НАПН України щодо науково-методичного забезпечення модернізації та реформування освіти : оглядове видання (С.В. Лапаєнко, наук. ред.). Вінниця: Твори. https://lib.iitta.gov.ua/731346

Луговий, В.І., Саух, П.Ю., & Таланова, Ж.В. (2022). Аспірантська підготовка як фактор університетської конкурентоспроможності: аналітичний огляд стану в україні. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4136

Лук’янова, Л.Б. (2022). Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України: час випробувань, час досягнень. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4127

Малиношевський, Р.В. (2022). Діяльність Інституту проблем виховання НАПН України в умовах воєнного стану. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4131

Мельник, М.Ю. (2022). Освіта в умовах воєнного стану: результати опитування. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4130

Міністерство освіти і науки України. (2022, 11 березня). Громадське обговорення проєкту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження національного плану заходів щодо впровадження принципів відкритої науки до 2030 року». https://bit.ly/3UiOMqV

Національна академія педагогічних наук України. (2022). Заява Національної академії педагогічних наук України. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/SaveUkraine

Ничкало, Н.Г., & Гордієнко, В.П. (2022). Наукова діяльність у добу війни: за камертоном серця і любові до Батьківщини. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4123

Президент України. (2022, 21 квітня). Питання Національної ради з відновлення України від наслідків війни (266/2022). https://www.president.gov.ua/documents/2662022-42225

Президент України. (2022, 24 лютого). Про введення воєнного стану в Україні (64). https://www.president.gov.ua/documents/642022-41397

Президент України. (2022, 14 березня). Про продовження строку дії воєнного стану в Україні (133). https://www.president.gov.ua/documents/1332022-41737

Президент України. (2022, 17 травня). Про продовження строку дії воєнного стану в Україні (341). https://www.president.gov.ua/documents/3412022-42617

Президент України. (2022, 12 серпня). Про продовження строку дії воєнного стану в Україні (573). https://www.president.gov.ua/documents/5732022-43633

Прохоренко, Л.І. (2022). Наука і освіта в умовах війни: Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4133

Сисоєва, С.О. (2022). Війна в Україні. рефлексії науковців Польщі. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4120

Слюсаревський, М.М. (2022). Соціально-психологічний стан українського суспільства в умовах повномасштабного російського вторгнення: нагальні виклики і відповіді: Наукова доповідь на засіданні Президії НАПН України 21 квітня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4124

Слюсаревський, М.М., & Григоровська, Л.В. (2022). Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах війни. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4129

Титаренко, І.О. (2022). Інформація відділення філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки НАПН України про роботу під час війни. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4134

Kokun, O., Pischko, I., & Lozinska, N. (2022). Military personnel’s stress reactivity during pre-deployment in a war zone. Psychology, Health & Medicine, 1-12. https://doi.org/10.1080/13548506.2022.2104882

Опубліковано
2022-09-19
Як цитувати
Кремень, В. Г., Луговий, В. І., Топузов, О. М., Сисоєва, С. О., Максименко, С. Д., Ляшенко, О. І., Ничкало, Н. Г., Саух, П. Ю., & Регейло, І. Ю. (2022). ДІЯЛЬНІСТЬ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ (лютий-серпень 2022 р.). Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(2), 1-38. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4203
Розділ
Діяльність НАПН України в умовах воєнного стану