ЕФЕКТИВНІ ВЕКТОРИ СПІВПРАЦІ ІНСТИТУТУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ НАПН УКРАЇНИ З НАВЧАЛЬНО(НАУКОВО)-МЕТОДИЧНИМИ ЦЕНТРАМИ (КАБІНЕТАМИ) ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ


  • Людмила Олександрівна БАЗИЛЬ Інститут професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-4130-5436
  • Людмила Михайлівна ЄРШОВА Інститут професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-2346-5842
Ключові слова: професійна освіта, професійно-технічна освіта, фахова передвища освіта, Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, навчально(науково)-методичний центр (кабінет) професійно-технічної освіти, науково-методичний супровід, модернізація професійної освіти

Анотація

Стаття містить інформаційно-аналітичний огляд стану і результатів системної співпраці Інституту професійно-технічної освіти НАПН України з навчально(науково)-методичними центрами (кабінетами) професійно-технічної освіти України для забезпечення науково-методичного супроводу модернізації професійної освіти, оприлюднення результатів виконаних наукових досліджень, проведення експериментальної діяльності різних рівнів і впровадження інновацій. Конструктивна взаємодія академічного інституту із навчально-методичними центрами професійно-технічної освіти у Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Донецькій, Закарпатській, Кіровоградській, Київській, Луганській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Сумській, Харківській, Черкаській областях, з навчально-методичними кабінетами міст Києва та Житомира, науково-методичним центром професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області, Науково-методичним центром вищої і фахової передвищої освіти «Агроосвіта» (м. Київ) здійснюється на підставі 20 укладених договорів про співпрацю і триває уже майже 15 років. Автори аналізують напрями системної співпраці, особливості проведення масових науково-практичних заходів, зокрема, тренінгів, семінарів, робочих зустрічей, що здійснювалися для знаходження інноваційних підходів до вдосконалення професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти. У рамках співпраці вчені Інституту аналізують досвід діяльності закладів професійної освіти, пропонують інноваційні методики і технології розвитку професійно важливих якостей і ключових компетентностей здобувачів професійної освіти. Зустрічі відбуваються як із представниками керівництва навчально(науково)-методичних центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти, так і з методистами, працівниками закладів освіти, відповідальними за важливі напрями дослідно-експериментальної роботи. Передбачається, що під час робочих зустрічей кожний із науковців реалізує розроблені в академічній установі науково-методичні засоби.

Список використаних джерел

Герлянд, Т.М., Дрозіч, І.А., Кулалаєва, Н.В., Романова, Г.М., & Шимановський, М.М. (2019). Організація дуальної форми навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти : практичний посібник (Н.В. Кулалаєва, ред.). Житомир: «Полісся». https://doi.org/10.32835/978-966-655-926-8/2019

Гуменний, О., Кононенко, А., & Волошин, А. (2019). Методичні рекомендації з розроблення SMART-комплексів для професійної підготовки кваліфікованих робітників машинобудівної галузі. Житомир: «Полісся». https://doi.org/10.32835/978-966-655-924-4/2019

Липська, Л.В., Зуєва, А.Б., & Прохорчук, О.М. (2019). Методичні рекомендації з розроблення SMART-комплексів для професійної підготовки кваліфікованих робітників будівельної галузі. Житомир: «Полісся». https://doi.org/10.32835/978-966-655-924-0/2019

Пригодій, М.А., Гуменний, О.Д., & Зуєва, А.Б. (2019). Методичні рекомендації з розроблення SMART-комплексів для професійної підготовки кваліфікованих робітників аграрної галузі. Житомир: «Полісся». https://doi.org/10.32835/978-966-655-923-7/2019

Пригодій, М.А., Гуржій, А.М., Липська, Л.В., Гуменний, О.Д., Зуєва, А.Б., Кононенко, А.Г., Прохорчук, О.М., & Белан, В.Ю. (2019). Методичні основи розроблення SMART-комплексів для підготовки кваліфікованих робітників у закладах професійної (професійно-технічної) освіти : методичний посібник. Житомир: «Полісся». https://doi.org/10.32835/978-966-655-925-1/2019

Радкевич, В.О. (2018). Науково-методичний супровід модернізації вітчизняної системи професійної та фахової передвищої освіти у контексті євроінтеграційних процесів. Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України: Професійна педагогіка, (15), 5–15. https://doi.org/10.32835/2223-5752.2018.15.5-15.


Переглядів анотації: 53
Завантажень PDF: 22
Опубліковано
2020-05-05
Як цитувати
БАЗИЛЬ, Л. О., & ЄРШОВА, Л. М. (2020). ЕФЕКТИВНІ ВЕКТОРИ СПІВПРАЦІ ІНСТИТУТУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ НАПН УКРАЇНИ З НАВЧАЛЬНО(НАУКОВО)-МЕТОДИЧНИМИ ЦЕНТРАМИ (КАБІНЕТАМИ) ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(1). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-8-1
Розділ
Для практичної діяльності освітян

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають